21.03.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Citroën C4 (2005), Opel Vectra (2004), Ford Mondeo (2004): 2.0 16V Turnier 145 KM (107 kW), ?

Samochody:
- Citroën C4 2005 r., 2.0i 16V 136 KM (100 kW)
- Opel Vectra 2004 r., 1.8 122 KM (90 kW)
- Ford Mondeo 2004 r., 2.0 16V Turnier 145 KM (107 kW)
- Ford Mondeo 2004 r.,

Praktyk:

Silniki:

  • 2.0i 16V 136 KM w samochodzie Citroën C4,
  • 1.8 122 KM w samochodzie Opel Vectra,

mają hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu, nie wymagają zatem okresowego sprawdzenia i ewentualnej regulacji luzów zaworowych. Nie jest wymagane stosowanie w nich układu lubryfikacji gniazd zaworowych, zatem wydają się lepszą (wymagającą mniejszych nakładów na obsługę i eksploatację) propozycją pod kątem zasilania LPG. Do ich zasilania gazem można zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Natomiast silniki Forda mają regulowane ręcznie luzy zaworowe (należy okresowo, zgodnie z zaleceniami producenta sprawdzać, ewentualnie regulować luzy zaworowe) i wymagają zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych (przy zasilaniu LPG z wykorzystaniem systemu IV generacji). Ich zasilanie za pomocą instalacji V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji (nie zwalnia to jednak z konieczności sprawdzania i regulacji luzów zaworowych).

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.