19.04.2009
Jaką instalację LPG wybrać?

Czy lpg nie spowoduje szybszego zużycia silnika


Pytanie

1. okresowa regulacja zaworów, czy jest konieczna?2. czy silnik się nie rozszczelni?3. podatność na uszkodzenie głowicy?4. spadek mocy?Samochód ma przejechane 57tys. km rozważam instalacje Stag 300 Plus. Na benzynie działa bez zarzutu.

Praktyk:
Ad.1.Okresowa kontrola, a czasem również regulacja luzów zaworowych jest konieczna.Ad.2. Przy takim przebiegu (ok.57 tys.) nie powinno wystąpić rozszczelnienie silnika. Opinie o rozuszczelnieniu silnika dotyczą głównie samochodów w złym stanie technicznym i o bardzo dużych przebiegach (realnych a nie tych co czasami widzimy na licznikach). Ad.3. Trudno określić jak i czy w ogóle głowica jest podatna na uszkodzenie podczas eksploatacji na gazie. Zależy to od jakości użytych materiałów przez producenta, stanu realnego silnika, prawidłowego serwisu i odpowiednio dobranego (odpowiednia generacja instalacji) i zamontowanego systemu LPG. Uszkodzenia głowicy to głównie wynik zaniedbań w regulacji zaworów, źle dobrana i wyregulowana instalacja gazowa. Ad.4. Przy prawidłowo zamontowanej i wyregulowanej instalacji gazowej jest możliwy spadek mocy do ok. 4%Instalacja IV generacji - np wspomniany STAG to najlepsze rozwiązanie. Dla ochrony głowicy można zamontować dodatkowo lybryfikator - dodatkowy układ mający za zadanie chronić głowicę.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.