27.11.2012
Jaką instalację LPG wybrać?

Czy potrzebna regulacja po wymianie zbiornika LPG?

samochód: Mercedes W123 E 2006 r. | 8V | rok prod. 1984. Silnik zrobił już 300 tys. km na LPG i nadal jest w dobrej kondycji.

Pytanie

Skończyła się ważność zbiornika LPG 48 litrowego. Ponieważ we wnękę po kole zapasowym wszedł większy 55 litrowy to taki sobie zafundowałem. Do nowego przełożono stare zawory i całe podłączenie. Na starym zbiorniku przejeżdżałem 300 km na 40 litrach. Teraz - na nowym - przejechałem 270 km i już zaczyna mi się dławić jakby kończył się gaz a przecież zatankowałem 50 litrów LPG. Gazownik sprawdzał szczelność po montażu więc ulatnianie się gazu odpada.
Czy po wymianie zbiornika powinienem zlecić ponowną regulację instalacji?
Czy może wina leży po stronie starych akcesorii - gdyż stary zbiornik był niższy i przewód zasysający sięgał do dna zbiornika a po przełożeniu do nowego wyższego zbiornika brakuje właśnie tych 3 centymetrów?
Czy ten \"ssak\" musi być zanurzony w ciekłym gazie, czy wystarczy jak łapie gaz ze stanu lotnego?

Praktyk:

Opisany przez Pana problem wskazuje raczej na kłopoty z wielozaworem w zbiorniku. Wielozawory są dopasowane do wysokości zbiornika. Rurka ssąca musi być bezwzględnie zanurzona w cieczy. Warsztat, który przełożył wielozawór ze starego zbiornika do nowego większego (wyższego) wykazał się nieznajomością podstaw funkcjonowania instalacji gazowej w samochodzie.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.