04.05.2013
Jaką instalację LPG wybrać?

Duratec 2.0.KIa Cee'd 2.0

samochód: Ford Focus 1993 r. | 16V

Pytanie

Oczywiście zagazować można wszystko prawie wszystko. Szukam samochodu, który spełni moje oczekiwania odnośnie przerobienia go na LPG.

Stąd pytanie, na co zwrocić uwagę? Czy silnik może być z aluminium, czy brak przepustnicy to problem,,jaka regulacja zaworów lepsza itp.?

Znalazlem 3 auta, które mnie interesują:

1. Ford Focus 2.0

Wiadomo, że Durateci źle znoszą gaz,oczywiscie można je zagazować. Dziwi mnie fakt, że na liście Prinsa jest Ford Focus 2.0 Duratec (kod ADOA) oraz, że Ford wypuszczał w latach 2008-2010 tego ten model z instalacją seryjną.

Czy szukać silnikow z określonym kodem silnika, rozniących się wzocnieniem konstrukcji gniazd?

2. Kia Cee'd

Silnik 1.6 i 1.4 nie są najlepsze do gazu. Zaintersował mnie silnik 2.0. Czy on się rożni konstrukcją, nie jest tak podatny na skutki zagazowania?

3. Pegouet 308

Silnik 1.6 VTI, aluminiowy, brak przepustnicy, czy to ma wpływ na eksploatację auta?

Proszę o poradę, wiem, że wszystkie można zagazować, ale chciałbym znać opinie, które lepiej, a które gorzej zniosą gaz.

Pozdrawiam

Praktyk:

Aluminiowy kadłub silnika nie stanowi najmniejszego problemu do montażu instalacji gazowej. To rozwiązanie stosuje wielu producentów silników i eksploatacja z instalacją gazową przebiega prawidłowo. Silniki nie mające przepustnicy (Valvetronic, VTI, Valvematic) dobrze znoszą eksploatację na gazie. Jeżeli chodzi o regulację luzów zaworowych, to oczywiście najmniej problemowa byłaby hydrauliczna. Z trzech wymienionych przez Pana aut, w mojej ocenie najmniej problematyczny będzie silnik Peugeota 1.6 VTI 120 KM, jednostka opracowana w kooperacji z BMW.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.