11.01.2011
Pytanie o eksploatację instalacji.

Falowanie i brak mocy

samochód: Ford Galaxy 1996 r. | 8V | 116
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna

Pytanie

Witam, niestety nie sprawdziłem jakie są wtryski i reduktor ale generalnie jest to sekwencja DT Gas. Problem pojawia się wyłącznie na gazie - jest to falowanie silnika na wolnych obrotach 600-1200 obr./min i mała w porównaniu z benzyną moc silnika - niekiedy podczas przyspieszania traci moc jakby auto jechało z dużym obciążeniem. Wymieniłem przewody na Sentech i nie ma poprawy, zamierzam jeszcze wymienić świece i myślałem o czyszczeniu wtrysków - czy można zrobić to samodzielnie?(jestem mechanikiem silników maszyn ogrodniczych i budowlanych). Mam możliwość sprawdzenia sondy lambda. Mam wrażenie, że może to być gdzieś z ukł. wysokiego napięcia, wtryskiwaczy gazu lub dawki gazu - auto jakby czasem "przebrało" na jeden cylinder i podczas ruszania bywa to klopotliwe bo jest brak mocy. Chciałbym wykluczyć po kolei np. świece, wtryski, sondę a dopiero potem jechać do serwisu DT Gas. Nadmieniam, że na trasie poza chwilowym brakiem mocy (takim opóźnieniem) wszystko jest o.k. ale przy użytku w mieście jest to przypadłość nieznośna. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Praktyk:

Samodzielne czyszczenie wtryskiwaczy przy instalacjach DT Gas raczej odradzam, gdyż po takiej czynności należy wykonać kalibrację listwy przy pomocy odpowiedniego przyrządu, którym dysponować będzie raczej jedynie warsztat zajmujący się instalacjami LPG (choć nie zawsze tak jest).
W grę natomiast wchodzi zastosowanie preparatu do czyszczenia instalacji LPG, który aplikuje się do pustego zbiornika i po zatankowaniu około 15-20 litrów gazu ma za zadanie przeczyścić instalację podczas normalne eksploatacji auta. O preparatach tego typu można poszukać artykułów na naszym portalu gazeo.pl




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.