28.03.2014
Pytanie o eksploatację instalacji.

Falujace obroty

samochód: Chevrolet Aveo | 16V
instalacja: Landi
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna
reduktor: Landi

Pytanie

Samochód Cruze. Silnik 1,6 XER po odpaleniu na zimno obroty wzrastają prawidłowo i po chwili w trakcie spadania zaczynają falować i silnik pracuje nierównomiernie. Gdy chcę jechać to silnik przymula, a nawet zgaśnie. Jeżeli postoję i dogrzeje się (ok. 2 min) to mogę jechać i za chwilę załączy się gaz i jest wszystko w porządku potem cały dzień bez żadnych problemów. Problem jest tylko na zimnym wychłodzonym silniku. Logika wyklucza przyczynę po stronie instalacji gazowej. Do tej pory w serwisie sprawdzono: luzy zaworowe - prawidłowe, świece zapłonowe - prawidłowe, dis sprawdzony - dobry, czujnik temperatury sprawdzony - dobry, czujnik powietrza w filtrze powietrza - dobry. Zresetowano sterownik silnika i wgrano na nowo mapę do gazu. Tyle o tym, aż brak już pomysłu w co można iść. Być może znajdzie Pan przyczynę jako praktyk, bo być może spotkał się Pan z czymś takim. Być może kontakt telefoniczny byłby konieczny to proszę w e-mailu napisać.

Praktyk:

W celu wykluczenia wpływu instalacji gazowej proponuję eksploatować samochód kilka dni na samej benzynie. Jeżeli objawy stopniowo będą ustępowały możemy przyjąć, że przyczyna leży po stronie instalacji gazowej, a konkretnie w niewłaściwej dawce gazu, która może powodować przestawianie parametrów sterownika benzynowego, a w konsekwencji zmianę dawki paliwa na zimnym silniku wówczas, gdy pracuje on jeszcze w pętli otwartej.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.