20.03.2015
Pytanie o eksploatację instalacji.

Fiat Grande Punto / Punto Evo (2007), Grande Punto 1.2 8V 65 KM (48 kW)

instalacja: STAG

Pytanie:

Obroty gwałtownie spadają podczas zmiany biegów (wrzucania na luz). Objawy nasilają się podczas, gdy:

  • auto przez odcinek około 200 metrów, przykładowo jadąc na 4-tym biegu utrzymuje obroty na poziomie 2000-1200 (tendencja w dół - naturalne hamowanie silnikiem) i następuje zmiana biegu (niekiedy wskazówka spada jak gilotyna poniżej 400 obrotów i auto gaśnie),
  • auto niedawno przełączyło się na gaz (płyn chłodzący jeszcze zimny, auto jedzie dopiero około 2-3 minuty, warunki zimowo-wiosenne), w takiej sytuacji bywają gwałtowne skoki, zwłaszcza przy jeździe dynamicznej.

Temperatura silnika, czy innych podzespołów nie do końca gra rolę, ponieważ problem zauważalny jest nawet po kilkudziesięciu kilometrach jazdy (zawsze).

Co zostało już zrobione:

  • wymieniony/naprawiony alternator,
  • wymieniony akumulator,
  • tzw. listwa podobno była wymieniana,
  • wielokrotne próby kalibracji za pomocą programu,
  • resetowanie map i ustawianie nowych.

Po zresetowaniu ustawień problem nie występuje przez pierwsze 15-25 km, ogólnie do końca jazdy próbnej. Jednakże pozostawienie auta potem chociaż na parę godzin sprawia, że np. jeżeli kalibracja oraz mapy robione były około godz. 10:30, to jadąc autem o godz. 18-19 obroty już wariowały.

Jedyną rzeczą, która obecnie ratuje sytuację to podwyższenie mnożnika do wysokiego poziomu - niekiedy nawet 1.5x. Przy mnożniku np. 1.3 auto gasłoby na każdym kroku, a tak to gwałtowny spadek występuje do okolic 550-500 obrotów i silnik jeszcze się podnosi.

Co najgorsze sytuacja, w której problem występuje jest mocno nieprzewidywalna, występuje w przypadku około 10-20% hamowań, w większości kończy się na spadku do 650-500 obrotów (mnożnik 1.5x w okolicach niskich obrotów, 1.4 na wyższych), niestety czasem także gaśnie.

Jestem już bezradny i zmagam się z tym od około 1,5 roku, wszystkie naprawy były pomocne tylko częściowo, a problem nigdy nie został naprawiony.

Proszę o pomoc.

Praktyk:

Wnioskując z opisu podejrzewam, że powodem takiego zachowania się samochodu mogą być zbyt długie wężyki pomiędzy listwą wtryskową LPG a dyszami w kolektorze dolotowym silnika, przy założeniu, że układ benzynowy jest w pełni sprawny.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.