29.06.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Fiat Linea (2008), Fiat Linea (2007), Renault Thalia (2010), Renault Thalia (2011)?

Samochody:
- Fiat Linea 2008 r., 1.4 T-Jet 16V 120 KM (88 kW)
- Fiat Linea 2007 r., 1.4 8V 77 KM (57 kW)
- Renault Thalia 2010 r., 1.2 (75KM)
- Renault Thalia 2011 r., 1.4 (75KM)

Praktyk:

Pod kątem eksploatacji na gazie najlepszym wyborem wydaje się Fiat Linea 1.4 T-Jet. Dzięki zastosowanym w układzie rozrządu popychaczom hydraulicznym nie wymaga on stosowania lubryfilkacji i okresowego sprawdzania i regulacji zaworów (jedna czynność obsługowa mniej).

Fiat Linea z silnikiem 1.4 8V i Renault Thalia 1.4 to także bardzo dobre propozycje pod kątem LPG, ponieważ pomimo regulowanych ręcznie luzów zaworowych bardzo dobrze znoszą eksploatację na LPG i nie wymagają stosowanie lubryfkacji gniazd zaworowych. W tych silnikach trzeba jednak pamiętać o okresowym sprawdzaniu i ewentualnej regulacji luzów zaworowych. Wszystkie 3 jednostki napędowe mogą być zatem z powodzeniem dostosowane do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silnik Renault Thalia 1.2 16V to także jednostka napędowa z regulowanymi ręcznie luzami zaworowymi. Jednak przy zasilaniu jej LPG należy zastosować układ lubryfikacji gniazd zaworowych (przy instalacji IV generacji). Jeśli do jej zasilania LPG będzie użyty system V generacji to nie trzeba stosować dodatkowej lubryfikacji. Podobnie jak w 2 wcześniej opisanych silnikach z regulowanymi ręcznie luzami zaworowymi należy okresowo sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworowe.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.