04.08.2015
Pytanie o eksploatację instalacji.

Fiat Punto (2012), 1.2 69 KM

instalacja: STAG

Pytanie:

Witam. Mam taki "issue", a mianowicie wyłączenie silnika na LPG (w trybie automatycznym sterownika) i ponowne uruchomienie po kilku godzinach powoduje, że mimo zastartowania silnik pracuje bardzo słabo, jakby coś było nie tak z mieszanką paliwową. Zjawisko to praktycznie nie występuje na ciepłym silniku ani podczas jazdy na benzynie. Wyłączenie silnika po przełączeniu na benzynę eliminuje ten problem (przy ponownym włączeniu centralki trybu automatycznego LPG także, chociaż i tak nie do końca, ale jest znacznie lepiej).

Statystycznie 8 na 10 przypadków to takie dławienie silnika (dodam zimnego, po kilku dobrych godzinach nie używania), po 3-4 sekundach obroty wzrosną i pracuje normalnie, dopiero wtedy też gaśnie kontrolka "check engine".

Co może być przyczyną tak nierównej słabej pracy silnika po jego odpaleniu, czyżby jakiś elektrozawór przepuszczał (szczątkowy) gaz po wyłączeniu jego instalacji i ten miesza się z benzyną przy odpalaniu? Benzyny zawsze pod dostatkiem (w lutym było do pełna i jeszcze ponad połowa baku). Sterownik STAG Qbox, auto już 10 tys. km na gazie przejechało od stycznia 2015, obecnie 22 tys. km na liczniku, z roku 2013 (model MR'12). Dzięki!

Praktyk:

Powodem takiego zachowania silnika na zimno może być źle wyregulowana (skalibrowana) instalacja LPG.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.