Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 10,9 tys. odpowiedzi

Ford Mondeo (2011), Alfa Romeo 159 (2012), Mazda 6 (2010), Honda Accord (2010), Toyota Avensis (2010), Ford Mondeo (2010)?

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
niedziela 2015-05-31

Który samochód wybrać do LPG?

Ford Mondeo (2011), Alfa Romeo 159 (2012), Mazda 6 (2010), Honda Accord (2010), Toyota Avensis (2010), Ford Mondeo (2010)?


Wskazane samochody:
  • Ford Mondeo 2011 r., 2.0 145 KM (107 kW)
  • Alfa Romeo 159 2012 r., Sportwagon 1.9 JTS 16V 160 KM (118 kW)
  • Mazda 6 2010 r., 2.0L MZR Sport 147 KM (108 kW)
  • Honda Accord 2010 r., 2.0i 156 KM (115 kW)
  • Toyota Avensis 2010 r., 2.0 Valvematic 152 KM (112 kW)
  • Ford Mondeo 2010 r., 2.3 L5 160 KM (118 kW)
Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Pod kątem eksploatacji na gazie najlepszym wyborem wydaje się Toyota Avensis 2.0 Valvematic, ponieważ może być zasilana LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Silnik ten ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu, zatem nie wymaga stosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Poza tym nie trzeba pamiętać o konieczności okresowej regulacji luzów zaworowych.

Pozostałe auta poza Alfą Romeo są podobne pod względem użytkowania na LPG ręcznie luzy zaworowe wymagają stosowanie lubryfikacji (w przypadku zastosowania systemu IV generacji). Użycie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji. Bez względu na rodzaj zastosowanego układu zasilania gazem należy okresowo sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworowe (zgodnie z zaleceniami producenta silnika).

Nie udało mi się znaleźć silnika 1.9 JTS w Alfie 159 z rocznika 2012. Jeżeli jest to jednostka napędowa z pośrednim wtryskiem benzyny i hydrauliczną regulacją luzów zaworowych to można zamontować większość instalacji IV generacji dostępnych na naszym rynku lub instalację V generacji, jeżeli luzy zaworowe są regulowane ręcznie to w przypadku instalacji IV generacji polecam montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Podobnie jak w w.w. silnikach z ręcznie regulowanymi luzami zaworowymi należy okresowo sprawdzać i ewentualnie regulować ich wartości.

poniedziałek 2015-06-15

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tych samochodów pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      DRETAN Maciej Pająk
    Pocztowa 87
    72-004, Tanowo
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie