23.06.2011
Pytanie o eksploatację instalacji.

Gaśnięcie silnika w wysokich temperaturach

samochód: Daewoo 1998 r. | 8V
instalacja: Elpigaz
typ instalacji: zwykła, podciśnieniowa
reduktor: Elpigaz

Pytanie

W czasie eksploatacji pojazdu w temperaturach (powietrza) powyżej 18-20 stopni celsjusza, po ok. pół godziny silnik gaśnie bez względu na zakres obrotowy. Zachowuje się tak jak gdyby ocięto dopływ gazu. Od jesieni do wiosny (w niższych temperaturach) silnik pracuje bez zastrzeżeń. Nie pomogła wymiana sterownika na taki sam (LEONARDO) - było jeszcze gorzej. Wykluczona została również awaria sondy lambda, parownika, silniczka krokowego i elektrozaworu. Na beznzynie silnik zachowuje się normalnie w każdych warunkach. Zaobserwowałem również dziwne zjawisko: po włączeniu świateł, dmuchawy lub ogrzewania tylnej szyby - spadaja obroty silnika, a moim zdaniem powinno być odwrotnie. Czy to może mieć wpływ na występującą usterkę? Mechanicy od LPG twierdzą, że nie. Poza tym byłem już w kilkunastu warsztatach i wszyscy twierdzą, że jeeszcze nie spotkali się z taką usterką. Proszę o poradę!

Praktyk:

Zjawisko rozłączania instalacji LPG przy wysokich temperaturach zewnętrznych może mieć bardzo wiele przyczyn, które niekoniecznie związane muszą być z instalacją LPG. Kilka najczęściej występujących a związanych z instalacją auta to np.: usterka cewki zapłonowej, usterka czujnika położenia wału, upłynności napięć na przewodach masowych nadwozia i silnika. Natomiast usterki instalacji LPG dające takie same objawy to np.: usterka reduktora, usterka cewki zaworu gazowego, upłynności na przewodach zasilających instalację LPG.





Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.