02.03.2014
Pytanie o eksploatację instalacji.

Golf III 1,4 benzyna, problem z wolnymi obrotami, gaśnie

samochód: Volkswagen Golf 1987 r.
instalacja: STAG
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna
reduktor: Tomasetto

Pytanie

Witam.

Mam Volkswagena Golfa III z silnikiem 1,4 benzyna, kod silnika AEX., rocznik 1997. Założyłem do niego w styczniu 2014 nową instalację STAG-4, wtryskiwacze Hana.

Od samego początku auto miało problem z utrzymaniem wolnych obrotów i szarpało przy mocniejszym wciśnięciu gazu, ale tylko na LPG, bo na benzynie było OK. Byłem w warsztacie który mi montował instalację na 3 regulacjach, które nie przyniosły skutku. Byłem na pierwszym przeglądzie przy 1000 km, była regulacja instalacji, ale nadal jest bez zmian.

W aucie zostało wymienione na nowe: cewka zapłonowa, kable zapłonowe, kopułka aparatu zapłonowego, palec rozdzielacza, świece, przepustnica (była robiona adaptacja po jej założeniu), przepływomierz powietrza, filtr powietrza oraz czujnik temperatury płynu chłodzącego. Auto potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu na przykład do krzyżówki. Poza tym nie raz zdarza się, że dzieje się coś takiego jak by się coś zawiesiło, ponieważ na wolnych obrotach obroty falują między 1500 a 2000. Pomaga dopiero zgaszenie auta i ponowne uruchomienie. Co może być przyczyną takiego zachowania auta? Jak usunąć tą usterkę?

Proszę o jakąś radę.

Pozdrawiam

Praktyk:

Silniki VW 1.4 AEX to wbrew pozorom bardzo wymagające jednostki napędowe, jeżeli chodzi o kalibrację instalacji LPG. Bardzo ważnym jest prawidłowy dobór wielkości dysz wtryskiwaczy i prawidłowe skalibrowanie systemu LPG. Od strony układu benzynowego w tym silniku ważna jest również prawidłowa regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu (niekoniecznie zgodna z danymi podawanymi na benzynie). Dobre rezultaty uzyskuje się przez niewielkie opóźnienie zapłonu (zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu).




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.