16.04.2016
Który samochód wybrać do LPG?

Honda Accord (2011), Hyundai Sonata (2010), Mazda 6 (2010), Mazda 6 (2012)?

Samochody:
- Honda Accord 2011 r., 2.0i 156 KM (115 kW)
- Hyundai Sonata 2010 r., 2.0 DOHC (164 KM)
- Mazda 6 2010 r., 2.0L MZR 147 KM (108 kW)
- Mazda 6 2012 r., 2.0L MZR 147 KM (108 kW)

Uwagi pytającego:

Obawiam się tego że w silnikach marek japońskich należy okresowo regulować luzy zaworowe. Co Pan o tym sądzi ? Kiedyś miałem Opla z gazem, który miał luzy regulowane hydraulicznie, wiec nie było tego problemu.

Praktyk:

Wszystkie wymienione w pytaniu samochody można dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

W przypadku zastosowania w nich instalacji IV generacji należy montować układy lubryfikacji gniazd zaworowych. W przypadku systemów V generacji nie jest wymagana dodatkowa lubryfikacja.

Silniki wszystkich tych pojazdów mają regulowane ręcznie luzy zaworowe, co wymaga okresowej ich kontroli.

Zastosowana w samochodzie Honda Accord 2-litrowa jednostka napędowa ma dość prosty sposób regulacji luzów zaworowych. Jest to więc czynność dość tania, a przy systematycznej (co 15-20 tys. km) jej wykonywaniu silniki te bardzo dobrze spisują podczas eksploatacji na gazie.

Pozostałe trzy samochody także wymagają okresowej regulacji luzów zaworowych (co około 30 tys. km) ale koszt tej czynności jest wyższy.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.