03.08.2015
Jaką instalację LPG wybrać?

Honda CR-V (2012), 2.0 i-VTEC 150 KM (110 kW)


Praktyk:

Pytanie o możliwość montażu instalacji LPG w samochodzie Honda CR-V z silnikiem 2.0 i-VTEC (150 KM) pojawiło się już w dziale Praktyk radzi. Poniżej link do odpowiedzi.

Honda CR-V 2012r. 2.0 i-VTEC 150 KM (110 kW) (28.01.2015)

Stosowana w Hondzie CR-V jednostka napędowa 2.0 i-VTEC (150 KM) może być zasilana LPG z wykorzystaniem instalacji IV (sekwencyjny wtrysk odparowanego LPG) lub V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w stanie ciekłym). Z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe, przy wyborze instalacji IV generacji należy zastosować układ do lubryfikacji gniazd zaworowych.

Decydując się na montaż systemu V generacji nie ma takiej konieczności, ponieważ instalacja taka z uwagi na sposób podawnia LPG w fazie ciekłej, który gwałtownie odparowując odbiera ciepło od przepływającego przez kanały dolotowe silnika powietrza, a tym samym schładza doprowadzaną do komór spalania mieszankę gazowo-powietrzną. Oprócz pozytywnego wpływu na zwiększenie współczynnika napełniania cylindrów (można dostarczyć do nich więcej paliwa), zmniejsza to obciążenia cieplne układu zaworowego i głowicy silnika, a taki właśnie efekt uzyskujemy stosując układy lubryfikacji gniazd zaworowych, współpracujących z instalacjami IV generacji.

Do tego samochodu pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.