08.06.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Honda Civic (2007), Opel Vectra (2007), Saab 9-3 (2007): SportLimousine 1.8t 2.0 150 KM (110 kW), SportLimousine 1.8t BioPower 2.0 175 KM (129 kW), SportLimousine 2.0t 175 KM (129 kW), SportLimousine 2.0t BioPower 200 KM (147 kW), SportLimousine 2.0 Turbo 210 KM (154 kW), Volkswagen Passat (2006), Alfa Romeo 159 (2009)?

Samochody:
- Honda Civic 2007 r., 1.8i-VTEC 140 KM (103 kW)
- Opel Vectra 2007 r., Caravan 1.8 140 KM (103 kW)
- Saab 9-3 2007 r., SportLimousine 1.8t 2.0 150 KM (110 kW)
- Saab 9-3 2007 r., SportLimousine 1.8t BioPower 2.0 175 KM (129 kW)
- Saab 9-3 2007 r., SportLimousine 2.0t 175 KM (129 kW)
- Saab 9-3 2007 r., SportLimousine 2.0t BioPower 200 KM (147 kW)
- Saab 9-3 2007 r., SportLimousine 2.0 Turbo 210 KM (154 kW)
- Volkswagen Passat 2006 r., 1.8 T
- Alfa Romeo 159 2009 r., 1.8 TBI 16V 1.7 200 KM (147 kW)

Uwagi pytającego:

Odnośnie Alfy. Tam jest bezpośredni wtrysk. Jaka konkretnie instalacja z gazem w fazie ciekłej bez udziału benzyny (chyba 6 generacji) i ile kosztuje. Słyszałem, że w silnikach z bezpośrednim wtryskiem osadza się nagar. Czy gaz ze względu na wyższą temperaturę spalania pomoże tego uniknąć? Dzięki

Praktyk:

System VI generacji (wtrysk ciekłego LPG wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe) do Alfy Romeo 159, 1.8 TBI 16V (200 KM) został opracowany przez firmę Prins. Koszt instalacji sięga 10 tys. zł. Nagar odkłada się głównie w kolektorze dolotowym i wynika to z charakterystyki podawania paliwa w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Eksploatacja na gazie w fazie ciekłej nic tu nie zmieni.

Pod kątem eksploatacji na gazie proponował bym VW Passata 1,8 turbo (jednostka oferowana w nadwoziu B5) lub wszystkie wymienione w zestawieniu Saaby. Silniki tych pojazdów można zasilać LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Pozostałe samochody:

  • Honda Civic 2007 r., 1.8i-VTEC 140 KM (103 kW),
  • Opel Vectra 2007 r., Caravan 1.8 140 KM (103 kW),

można także dostosować do zasilania LPG wykorzystując większość oferowanych na rynku instalacji IV lub V generacji. Jednak z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe wymagają one zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych (przy systemie IV generacji). Instalacja V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.

Luzy zaworowe należy okresowo sprawdzać i ewentualnie regulować (co około 30 tys. km w przypadku Opla i co około 15-20 tys. km w Hondzie) bez względu na rodzaj gazowego układu zasilania.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, EuropeGas, KING, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.