29.01.2016
Który samochód wybrać do LPG?

Honda Civic (2010), Mazda 6 (2010), Opel Astra (2011), Toyota Avensis (2010)?

Samochody:
- Honda Civic 2010 r., 1.8i-VTEC 140 KM (103 kW)
- Mazda 6 2010 r., Sport 2.0 MZR 147 KM (108 kW)
- Opel Astra 2011 r., GTC 1.6 Turbo 180 KM (132 kW)
- Toyota Avensis 2010 r., Combi 1.8 Valvematic 147 KM (108 kW)

Praktyk:

Silniki wszystkich wymienionych w pytaniu samochodów można dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej)..

W mojej ocenie najlepszym wyborem jest Toyota, ponieważ jej silnik 1.8 Valvematic (147 KM) z uwagi na zastosowanie popychaczy hydraulicznych w układzie rozrządu nie wymaga stosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych.

Silniki 1.8i-VTEC (140 KM) Hondy, 2.0 MZR (147 KM) Mazdy i 1.6 Turbo (180 KM) Opla z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe wymagają zastosowania układów lubryfikacji (tylko przy instalacjach IV generacji). Ich zasilanie z wykorzystaniem systemów V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji. Trzeba także pamiętać o okresowej (na gazie co około 30 tys. km) kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych w tych silnikach.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.