01.02.2012
Jaką instalację LPG wybrać?

Hydrauliczna regulacja luzu zaworowego

samochód: Renault 2007 r.

Pytanie
WitamNoszę się z zamiarem kupna auta i założenia instalacji LPG. Jeśli nie sprawię problemu to proszę mi powiedzieć jakie silniki posiadają hydrauliczną regulację luzu zaworowego i nie posiadają wtrysku bezpośredniego - mechanicznego (chciałbym się ustrzec przed nimi). A chodzi mi konkretnie o modele Dacii, Skody Octavii II i Renault Laguny II i III. Zakładam, że spełniając powyższe warunki będą sprawowały się co najmniej tak dobrze jak moja Astra 1,4 8v, która ma przejechane 190 tyś km z czego 160 tyś na LPG i do dzisiaj ma się świetnie.

Praktyk:

Silniki Daci 1.6 16V bardzo dobrze znoszą eksploatację na gazie, również Laguny 1.6 16V, 1.8 16V i 2.0 16V dobrze spisują się na instalacjach IV generacji. Jeżeli zaś chodzi o Skodę to pod uwagę należy brać jedynie silnik 1.6 8V.



Zadaj pytanie Zapytaj praktyka



Inne porady

 
5 powodów, dla których warto jeździć na LPG. Zobacz koniecznie.
Ładowanie video...
5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć przed montażem instalacji LPG.
Ładowanie video...
Jak wybrać dobry warsztat LPG.
Sprawdź.
Ładowanie video...

 
Pytanie o eksploatację instalacji.
20.01.2015

Eksploatacja (Renault Laguna 1997 r.; 1,8 8V; 90KM, II generacja

reduktor: Elpigaz

Pytanie:
Mam samochód Renault Laguna z silnikiem 1,8; 90KM, benzyna na wielowtrysku o przebiegu180 tys. km i mam takie pytanie. Ponieważ pojazd niedawno zakupiłem już z LPG, instalacja 6 lat i nie utrzymuje wolnych obrotów, podczas zmiany biegu silnik gaśnie. Co może być główną przyczyną?

Praktyk:
Jeżeli gaśnięcie występuje tylko gdy pojazd jest w ruchu, przycznyna może leżeć w źle... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
19.01.2015

Czy trojaczki warto gazować? (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1 - silnik 1,0)

model samochodu: Toyota Aygo 2001 r. | po 2010 roku

Pytanie
Czy silniki 1-litrowe (Toyota Aygo, Peugeot 107 i Citroen C1) można zagazować tak aby cieszyć się bezproblemową eksploatacją? Czytałem wiele opinii o niedostosowaniu głowicy do zasilania gazem, bardzo szybkim wypalaniu gniazd zaworowych itp. Ewentualnie jaką instalację zastosować i na co zwrócić szczególną uwagę?

Praktyk:
Opisane przez Pana jednostki napędowe rzeczywiście maadają dość delikatne materiały użyte na... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
17.01.2015

Reduktor i wtryskiwacze LPG do instalacji AG

model samochodu: Renault Scénic 2000 r. | 16V
instalacja: AG DGI

Pytanie
Mam fabryczną instalację LPG w Renault Megane Scenic RX4. Wiem, że poszły mi 2 wtryskiwacze (zalewają) i reduktor, bo przepuszcza nie w tą stronę co potrzeba i mam za wysokie ciśnienie. Instalacja jest od nowości w aucie. Czy jest możliwe zakupienie tych części, czy lepiej wymienić na nową. Jeśli tak to na jaką?. Reduktor to AG Holland typ SGI dedykowany do Renault.

Praktyk:
Niestety według mojej wiedzy może być problem z dostępnością części do instalacji AG SGI tj.... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
17.01.2015

Jaka instalacja LPG? Volvo V70 2,0 203 KM 2011 r.

model samochodu: Volvo S70 / V70 do 2000 r.

Pytanie
Jaką instalację LPG można zainstalować do samochodu Volvo V70 III; automat; 2,0; 203 KM; 2011 r. Przybliżona cena?

Praktyk:
Z marek instalacji dostępnych na rynku do Pana auta można zastosować np. systemy BRC, Landi Renzo,... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
17.01.2015

Jakie wtryskiwacze LPG? Golf IV 2002 (silnik 1,6 77 kW)

model samochodu: Volkswagen Golf 1997 r. | 16V

Pytanie
Witam, Mam Golfa IV, 2002 r., 1.6 16V, 105 KM. Czy wtryskiwacze Hana (czarne) będą odpowiednie do tego silnika? Mam teraz zamontowane Valtek 0104, lecz za dopłatą 200 zł mogę mieć wymienione na czarne Hany. Pytałem o czerwone ale podobno czarne do tego silnika wystarczą.

Praktyk:
Wtryskiwacze czarne Hana to bardzo dobra propozycja do Pana silnika i zdecydowanie warto nimi zastąpić... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
16.01.2015

Passat B5 dusi się na większych obrotach (silnik 1,6 74 kW)

model samochodu: Volkswagen Passat 1996 r.

Pytanie
Witam, Mam Passata B5, 98 r., pojemność 1.6 74 kW i gaz, sekwencję. Problem wygląda tak, że ostatnio myłem silnik po wymianie oleju i auto zaczęło się dusić, wymieniłem filtry gazu, świece, wszytko przedmuchalem i jest troszkę lepiej, ale przy większych obrotach dalej się dusi. Zauważyłem, że z jednego wtrysku odpadła plomba i się zastanawiam czy to coś znaczy, bo na dobrą sprawę powietrze się tam zbiera. Wygląda to tak http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/images/poradnik-lpg/listwa-wtryskowa2.jpg, tylko ostatni wtrysk nie ma tej plomby/zaślepki, czy jak to się nazywa na końcu wtrysku od śrub.

Praktyk:
Zaślepka na wtryskiwaczach typu Valtec (takie Pan przedstawił w załączonym linku) to jedynie "plomba"... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
15.01.2015

VW Golf 1.8, 66 kW pełny wtrysk - duże spalanie LPG (I generacja)

model samochodu: Volkswagen Golf 1990 r. | 8V
instalacja: D. T. GAS System
reduktor: Lovato

Pytanie
Witam! Mam problem ze swoim Golfem III 1.8 90 KM na pełnym wtrysku (USA). VW ma instalację gazową Lovato. Była na krokowcu ale zmieniona na śrubę. Problem dotyczy dużego spalania, około 15 l gazu na 100 km. Walcząc z tym wymieniłem/zrobiłem: świece jednoelektrodowe - tak doradził gazownik, kable zapłonowe, kopułka i palec zapłonowy - wymienione przez mechanika, termostat - stary nie trzymał temperatury - sam wymieniałem, membrany/uszczelki w reduktorze (Lovato RG92) - zrobiłem sam filtr gazu - zrobiłem sam Instalacja była regulowana już przez kilku gazowników, spalanie takie samo. Dodam, że wcześniej Golf palił mi około 10 l gazu. Problem zaczął się gdy oddałem go do mechanika/gazownika, który mi wymienił rozrząd, kable zapłonowe i kopułkę. Auto pali zawsze zimne czy ciepłe. Teraz zacząłem się zastanawiać czy winą tego może być np. przestawiony rozrząd - po prostu mechanik spaprał robotę. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Dodam także, że auto spala bardzo dużo benzyny - ale to może być po prostu sonda lambda, bo po jej odłączeniu nic się nie dzieje. Rocznik auta: 1996.

Praktyk:
Z Pana opisu wynika, iz od strony instalacji LPG zostało zrobione wszystko jak należy. Możliwe, że Pana... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
15.01.2015

Jaka instalacja LPG do Astry J (1,6 Ecotec, 115 KM)

model samochodu: Opel Astra 1997 r. | 16V | dane auta w zapytaniu bo formularz nie widzi rocznika 2010

Pytanie
Witam, Kupuję autko z 2010, Astra J z silnikiem Ecotec 1,6 115 KM (85 kW). Obecnie jeżdżę Astrą G 1,4 Twinport. Przejechałem na gazie 200 tys. km (Landi Renzo) i oprócz wymiany listwy gazowej, która się posypała po około 40-50 tys. km żadnych innych negatywnych skutków zagazowania nie odczuwałem. Instalacja jest bez lubryfikacji (standardowo rusza na benzynie). Czy może Pan polecić jakąś instalację do nowego Opla i czy wymaga on lubryfikacji? Dzięuję z góry Pozdrawiam Piotr

Praktyk:
Silniki 1.6 montowane w Astrze J mają regulowane luzy zaworowe. Zatem przy montażu instalacji IV... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
13.01.2015

Samoczynne wyłączanie LPG w trakcie jazdy (Berlingo 1,4)

model samochodu: Citroën Berlingo 1987 r. | Rok produkcji 2004 Silnik 1,4 I X C REDUKTOR HL PROPAN-MAGIC

Pytanie
Witam, Po założeniu instalacji LPG Tomasetto w samochodzie w ciągu roku pięć razy popsuła się pompa paliwa, przy czym zaznaczam że zawsze jest przynajmniej pół baku paliwa. Jaka może być tego przyczyna? Po za tym podczas jazdy np. przy dojeździe do skrzyżowania wyłącza się gaz, a załącza benzyna na kilka sekund słychać charakterystyczne kliknięcie przełączania. Co może być tego przyczyną? Instalacja ma dopiero półtora roku.

Praktyk:
W swoim doświadczeniu warsztatowym wielokrotnie spotkałem się z tymi modelami samochodów... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
13.01.2015

pytanie o serwis ICOM JTG

model samochodu: Skoda Superb 1987 r. | 20V
instalacja: JTG

Pytanie
Witam wszystkich, Niedawno zakupiłem Skodę Superb 1.8T z instalacją ICOM JTG w Niemczech. Pytanie brzmi. Czy w Polsce jest ktokolwiek, kto w razie usterki bezproblemowo naprawi mi taką instalację? Pozdrawiam

Praktyk:
Wydaje mi się, że firma Auto Gaz Holandia montuje i obsługuje te systemy. pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
12.01.2015

Nowa Toyota Sienna, czy instalować gaz?

model samochodu: Toyota 101/1100 | 0.8 (37KM) | Niestety w wyszukiwarce brak danych o tym modelu.

Pytanie
Czy obecnie na polskim rynku jest dostępna instalacja do tego rodzaju silników? Jaka instalacja będzie najlepsza, koszty nie grają roli.

Praktyk:
Jeżeli jest to silnik z wtryskiem pośrednim do kolektora dolotowego, to nie ma problemu z doborem... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
07.01.2015

Astra H 2005 1.4 66kW

model samochodu: Opel Astra 1995 r. | 16V | rocznik 2005

Pytanie
Pewnie parę razy było to pytanie, czyli jaką instalację najlepiej zamontować do ww. silnika. Natomiast gdzieś wyczytałem, że przy niektórych instalacjach lubi się rozjechać mapa wtrysków benzyny ale nigdzie nie potrafię znaleźć szczegółów na ten temat. Co zrobić żeby tego uniknąć? Czy lubryfikacja da coś w przypadku tej jednostki, bo jeden gazownik coś o niej wspominał jak pytałem o koszt montażu. Czy jest ona zbyteczna?

Praktyk:
Z instalacji IV generacji dostępnych na rynku polskim do tego silnika można z powodzeniem zastosować np.... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
06.01.2015

Problem z uruchamianiem na zimnym silniku (Skoda Roomster 1.4)

model samochodu: Skoda Roomster 1992 r. | 16V | Samochód z 2008r -jest błąd w polu wyboru
instalacja: BRC
reduktor: Brc

Pytanie
Witam, Od jakiegoś miesiąca mam problem z pierwszym uruchamianiem samochodu na zimnym silniku. Rozrusznik kręci, a silnik nie odpala. Potrzeba 3-4 prób żeby go odpalić. Zostały wymienione świece i filtr paliwa (Pb) ale problem dalej został. Po wyłączeniu gazu przełącznikiem i kilku dniowej jeździe wyłącznie na benzynie problem ustąpił. Samochód był zatankowany do pełna benzyną i dodany preparat do czyszczenia wtryskiwaczy. Auto pali z pierwszego razu. Po ponownym włączeniu LPG znów powrócił problem z rozruchem na zimnym silniku (jak pierwszy raz odpali to już później nie ma problemu, chyba że dłużej postoi 1-2 godziny). Pytanie, gdzie szukać problemu? Dziękuję za pomoc Pozdrawiam

Praktyk:
Z opisu nasuwa się wniosek, iż powodem może być niewłaściwa kalibracja instalacji gazowej skutkująca... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
05.01.2015

Po ręcznym przełączeniu na benzynę silnik prawie gaśnie (VW Passat 1.8)

model samochodu: Volkswagen Passat 1992 r. | 8V
instalacja: Bingo
reduktor: Tomasetto

Pytanie
Witam, Instalacja Bingo M, silnik VW mono 1,8 ADZ. Ostatnio zauważyłem, że po przełączeniu pracy z gazu na benzynę silnik nie trzyma nawet obrotów biegu jałowego. Dzieje się tak zarówno na zimnym, jak i rozgrzanym silniku. Jego obroty są wtedy tak niskie i niestabilne, iż wahają się blisko zatrzymania pracy (strzałka obrotomierza stoi wtedy blisko 0 rpm). Próba normalnego zwiększenia obrotów zatrzymuje pracę silnika. Jedynie powolne, stopniowe wciskanie pedału gazu (by nie zdusić jego pracy) pozwala dojść do obrotów ponad 2000 i wtedy silnik zaczyna już pracować normalnie. Przy uruchomieniu silnika na benzynie pracuje on bezproblemowo. Przejście z benzyny na gaz i praca na gazie również bezproblemowo. Z góry dziękuję za udzielenie pomocy. Pozdrawiam

Praktyk:
Powoedem takiego zachowania może być nie zamykający się silnik krokowy Bingo. Wówczas do... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
04.01.2015

Strzelanie w tłumik, szarpnięcia przy przejściu na gaz (Skoda Fabia 1.2)

model samochodu: Skoda Fabia 2006 r. | 12V | kod silnika BME
instalacja: AG Centrum
reduktor: Tomasetto
wtryskiwacze: Matrix

Pytanie
Witam, Problem przedstawia się następująco. Auto ma 8 lat. Instalację gazową założono przy przebiegu 80.000 km. Na LPG wyjeżdżone dotąd 20.000 km. Od początku zauważalne były problemy z przejściem z Pb na LPG. Auto mocno szarpało przy przejściu podczas przyspieszania, gasło gdy przełączenie następowało na jałowym biegu, nawet po wymienieniu świec (na NGK) i sondy lambda przed katalizatorem (NGK/NTK). Ustawienie kolejnego przełączania cylindrów i nakładanie faz paliw (chwilowa praca na obu rodzajach) na tyle załatwiło problem, że auto już mocno nie szarpie i nie gaśnie, jednakże w momencie przejścia na LPG podczas przyspieszania dalej jest odczuwalne ewidentne przyhamowanie silnika. Głównie jest to zauważalne podczas pierwszego rozruchu danego dnia, od zupełnie zimnego silnika. Dodam, że sterownik to Zenit PRO OBD. Większy problem pojawił się jednak po niedawnej wymianie rozrządu (łańcuch się rozciągnął). Chociaż nie sądzę, aby to się w jakikolwiek sposób ze sobą wiązało. Po pewnym czasie auto zaczęło strzelać z końcowego tłumika podczas zmiany biegu w toku gwałtowniejszego przyspieszania. Dzieje się tak tylko podczas jazdy na LPG. W pewnym momencie przy zmianie biegu przy większej prędkości i wysokich obrotach wybuch był tak silny, że rozerwało tłumik końcowy. Tłumik został wymieniony, a problem dalej pozostał. Wszystko to dzieje się generalnie powyżej 3 tys. obrotów. Znowu wymieniłem świece (tym razem BOSCH), mimo, że poprzednie miały niecałe 8.000 km, nic to nie poprawiło. Jestem u montera LPG średnio co 2 tygodnie, on jednak nie potrafi rozwiązać problemów. Według niego może się tak zdarzyć, że mieszanka będzie się dopalać w tłumiku. Ale czy aż tak, że po niedawnym wybuchu myślałem, że kolejny tłumik będzie do wymiany? Dodam, że auto było ostatnio w 2 niezależnych zakładach mechanicznych i poza wspomnianą wymianą rozrządu, stwierdzono, że jest sprawne mechanicznie. Instalacja LPG oczywiście jest na gwarancji. Co mogę zrobić i gdzie udać się po poradę? Jestem gotów przejechać nawet kilkaset kilometrów, aby tylko ktoś poważnie pochylił się nad problem, bo za jakiś czas wymienię bez potrzeby pół samochodu, a problem nadal nie zniknie.

Praktyk:
Przy założeniu, że silnik jest w pełni sprawny i na benzynie nie ma żadnych problemów powodem... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
03.01.2015

Ustawienie wskaźnika gazu na butli (wskaźnik WPGH-1, Nissan Primera 1.8)

model samochodu: Nissan Primera 2000 r. | 16V
instalacja: STAG
reduktor: Tomasetto
wtryskiwacze: Valtek

Pytanie
Witam, Mam takie pytanie. Posiadam butlę gazową umieszczoną w miejscu koła zapasowego, butla ma całkowitą pojemność 32l, jak wiadomo do butli wchodzi mi około 28 l gazu (80% pojemności). Na butli mam zamontowany czujnik poziomu gazu halla WPGH-1. Czy jeżeli mam zatankowaną butlę do pełna, czyli te 28 l, to strzałka na wskaźniku powinna pokazywać full (czyli być na piątym zielonym polu), czy powinna jak gdyby uwzględniać te 80% pojemności i nie pokazywać pełnego zbiornika? Wskaźnik ten można regulować. Stąd też moje pytanie ponieważ u mnie po zatankowaniu do pełna strzałka jest na czwartym polu czyli pokazuje 4/5 gazu.

Praktyk:
Napełnienie zbiornika w 80% to dla wskaźnika gazu 100%. Zatem przy zatankowaniu zbiornika gazu w ilości... pełna odpowiedź




gazeo.pl 2007-2015 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.