31.05.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Hyundai i40 (2011), Kia Optima (2012), Kia Optima (2013)?

Samochody:
- Hyundai i40 2011 r., 2.0 177 KM (130 kW)
- Kia Optima 2012 r., 2.4GDI 178KM
- Kia Optima 2013 r., 2.0 165 KM (121 kW)

Praktyk:

Pod kątem eksploatacji na gazie lepszym wyborem wydaje się Kia Optima 2.0 (165 KM), jednak w roczniku 2013 były montowane dwa rodzaje tych silników oba z wtryskiem pośrednim ale tylko jeden z hydrauliczną regulacją luzów zaworowych (2.0 CWL). Oba mogą być zasilane z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). W wersji z regulowanymi ręcznie luzami zaworowymi (2.0 CWT) należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych (przy instalacji IV generacji). Zastosowanie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.

Hyundai i40 2.0 (177 KM) i Kia Optima 2.4 GDI wymagają dedykowanych instalacji, ponieważ są wyposażone w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Według wiedzy do jakiej mam dostęp instalacje LPG są dostępne tylko do Hyundaia. Opracowały je dwie firmy (Lovato i Prins). Lovato Easy Fast Direct Injection bazuje na systemie IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny). Prins Direct LiquiMax-2.0 to instalacja, która podaje ciekłe LPG przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe wprost do komór spalania. Dzięki temu silnik w trybie pracy na LPG zużywa tylko paliwo gazowe. Instalacja Lovato będzie dodatkowo zużywać pewną (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.