03.12.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Hyundai ix20 (2012):1.6 125 KM (92 kW), 1.4 90 KM (66 kW), Mitsubishi ASX (2012), Toyota Verso (2012):1.8 Valvematic 147 KM (108 kW), 1.6 Valvematic 132 KM (97 kW)?

Samochody:
- Hyundai ix20 2012 r., 1.6 125 KM (92 kW)
- Mitsubishi ASX 2012 r., 1.6 2WD 117 KM (86 kW)
- Hyundai ix20 2012 r., 1.4 90 KM (66 kW)
- Toyota Verso 2012 r., 1.8 Valvematic 147 KM (108 kW)
- Toyota Verso 2012 r., 1.6 Valvematic 132 KM (97 kW)

Praktyk:

Wszystkie samochody wymienione w pytaniu mogą bez przeszkód pracować na LPG. Można w nich zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Jednak z uwagi na zastosowanie hydraulicznych popychaczy w układzie rozrządu nieco lepszym wyborem będą obie Toyoty Verso z silnikami Valvematic. Nie wymagają one stosowania lubryfikacji ani pamiętania o konieczności okresowej regulacji zaworów. Brak tej czynności w planie obsługowym silnika oznacza także niższe koszty przeglądów serwisowych.

Wszystkie pozostałe samochody mają regulowane ręcznie luzy zaworowe i wymagają stosowania układów lubryfikacji gniazd zaworowych (w przypadku zastosowania systemów IV generacji). Zastosowanie instalacji V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.

Bez względu na rodzaj zastosowanego gazowego układu zasilania należy w nich okresowo (zgodnie z zaleceniami producentów silników) sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworowe.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.