14.08.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

INSTALACJA TARTARINI 2 GENRERACJI

samochód: Fiat

Pytanie

Witam,Mam nietypowy problem. Samochód bez problemu pracuje na gazie i benzynie, ale ostanio pojawiła się nietypowa usterka. Gdy jadę na gazie i przełączę się na benzynę, silnik pracuje prawidłowo. Gaszę silnik na benzynie. Nie mija pół godziny, odpalam samochód na benzynie ruszam, przejadę 10-20 metrów i silnik gaśnie. Ponownie uruchamiam na benzynie i już jest wszystko w porządku. Co może być przyczyną takiego zachowania silnika?Odpowiedź:W celu ustalenia czy przyczyna leży po stronie układu benzynowego, czy też instalacji gazowej należałoby kilka dni pojeździć na samej tylko benzynie. Należy zaobserwować, czy objawy będą występowały nadal. Zdarza się często, że usterki przypisywane instalacji gazowej mają swoje źródło w działaniu układu benzynowego lub zapłonowego.Po zastosowaniu sie do porad. Zacząłem jeździć na samej benzynie. Usterka wspomniana przestała istnieć. Samochód czy jest ciepły czy też zimny bez problemu odpala na benzynie. Natomiast zauważyłem jedną rzecz. Jak jadę na gazie w trase np. 50 kilometrów, dojeżdzajac na miejsce przełączam się na benzynę i gaszę silnik. Po nocy próbuję odpalic silnik na benzynie. Samochód uruchamia się, a następnie gaśnie. Dopiero za 3, 4 razem mogę uruchomić na benzynie.Spróbowałem jeszcze inaczej, jadę na gazie w trasie np. 50 kilometrów, a ostatnie 10 kilometrów dojeżdżając na benzynie. Po nocy próbuję odpalić silnik na benzynie i nie ma problemu z odpaleniem. Co może być przyczyną takiego zachowania?Reduktor był wymieniany na nowy.Wspomnę jeszcze na marginesie, że jak odpalam silnik na benzynie i po osiagnięciu przez silnik temperatury ok 90 stopni, przełączam się na gaz to silnik gaśnie, za drugim razem jest już dobrze. Żeby silnik nie gasł za pierwszym razem muszę w trakcie przełączania trochę przygazować (pulsacyjnie)Za wszelkie porady z góry dziekuje.

Praktyk:
Jeżeli faktycznie objawy nie występują podczas jazdy na benzynie, to w takim razie przyczyna najprawdopodobniej leży po stronie układu gazowego. Powód może być dwojaki: po pierwsze nawet przy wyłączonym silniku pewna ilość gazu dostaje się kolektora ssącego, po drugie: podczas jazdy na gazie sterownik benzynowy rozprogramowuje się na skutek nieprawidłowej emulacji sondy lambda lub w przypadku systemu OBD uszkodzonego emulatora OBD.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.