LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

Instalacja gazowa LPG do Suzuki Liana 1,6 (78 KW)

status: zakończone samochód: Suzuki Liana | 1,6 (78 kW)

Pytanie:

Jaki mam zamontować system LPG, typ instalacji, markę reduktora oraz markę wtryskiwaczy do samochodu Suzuki Liana 1,6 (78 KW) 2004 rok.
Z góry dziękuję.
Z poważaniem
Bartnicki Grzegorz

Grześ | 14.01.2013
Praktyk:
Przy tym modelu auta pod uwagę należy brać instalację IV generacji. Nie jest to bardzo wymagający...

Pełna dpowiedź dostępna po zalogowaniu.


Inne porady

Problem z gaśnięciem auta przy dojazdach do skrzyżowania (Megane 1,4)

status: zakończone model samochodu: Renault Megane 1995 r. | 1,4 (51 kW) | rok produkcji 1996

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam pytanie. Auto przy zwalnianiu, dojeżdżaniu do rond czy krzyżówek gaśnie jak jest na gazie. Na benzynie się to nie zdarza. Oprócz tego wskazówka chłodzenia bardzo się podnosi gdy jadę na gazie. Czy to możliwe żeby to był filtr, bo tak mi powiedział mechanik.

Bardzo proszę o odpowiedź.

wiktoria1234 | 21.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli w aucie zamontowana jest instalacja II generacji to powodem gaśnięcia może być źle... pełna odpowiedź

Czy taki zestaw do Skody Fabii 1,4 będzie OK?

status: zakończone model samochodu: Skoda Fabia 1985 r. | 1,4 (55 kW) | 16V | rok produkcji 2006

Szczegółowa treść zapytania:
  • Elektroniczna jednostka sterująca: AC COMPACT,
  • Reduktor: Artic,
  • Wtryskiwacze: Hana.
wojtas_104kg | 19.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Zaproponowany zestaw to bardzo dobra propozycja, zwłaszcza dobór nieco lepszych wtryskiwaczy Hana. pełna odpowiedź

Szarpie na gazie, kontrolka spalin (Opel Astra H 1,6)

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1997 r. | 1,6 (77 kW)
system LPG: BRC

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Od niedawna mam Opla Astrę H, 1,6; 105 KM; 2005 r. Auto ma przejechane 101 tys. km, od 47 tys. na gazie, instalacja BRC Sequent 24. W pierwszej dłuższej trasie (do gazownika) zapalila się kontrolka emisji spalin, "przyduszalo" gaz powyzej 160 km/h. Po przegladzie instalacji wszystko OK do czasu kolejnej trasy, gdzie ponownie zapalila się kontrolka po zatankowaniu gazu, jednakże po około 200 km zgasla (żadnych problemow podczas jazdy). Po obniżeniu temperatury załączania gazu i po BARDZO mokrej trasie (około 500 km w deszczu) auto zaczelo szarpać. Na ostatniej trasie kontrolka migała, nastepnie palila się ciągle, wyłączyl się tempomat, bardzo duże wibracje auta, niemal gasł przy ruszaniu ze swiatel w miescie. Komputer oplowski wykazał błędy przy systemie chlodzenia (skasowane).

Wczoraj gazownik ustawil temp wlaczania gazu na 40ºC, wyregulowal instalację (dawala za dużo gazu), jednakze szarpanie nie ustalo, wręcz się wzmogło. Na benzynie jeździ bez problemow, obroty silnika równe, nie falują. Z tego co przeczytalem na różnych forach i z rozmów z mechanikami, może to być wszystko od cewki i świec po luzy zaworów.

Proszę o fachową poradę,

Pozdrawiam

MarcinS | 18.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Szarpanie silnika jedynie podczas pracy na gazie raczej sugerować może usterkę układu zapłonowego lub... pełna odpowiedź

Szarpanie i i strzelanie na paliwie i gazie co jest (Seat Toledo 1,6)?

status: zakończone model samochodu: Seat Toledo 2002 r. | 1,6 (51 kW) | 4V | rocznik 2001

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Rok temu zakupiliśmy samochód z mężem i od tamtej pory mamy same wydatki, a w ostatnim czasie zaczął nam szarpać podczas jazdy i jak się odpali to strzela zarówno na bezynie jak i na gazie. Czy to może być dlatego, że olej pobiera. Wspomnę, że chcieliśmy wymienić przepustnicę ale nie dało rady jej zadaptować przez komputer.

Bardzo prosze o pomoc

Dzieki z góry

marta179208 | 17.11.2014
Odpowiedź praktyka:
"Strzelanie" i szarpanie silnika spowodowane może być niewłaściwą dawką paliwa lub usterką układu... pełna odpowiedź

LPG wyłącza się przełącznik gazu (BMW 3)

status: zakończone model samochodu: BMW Seria 3 1994 r. | 1,6 (75 kW) | 4V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam problem z przełącznikiem od gazu. Jestem zielony w tym temacie, mam auto niecały tydzień i nie wiem co się dzieje. Czasami normalnie przełącze na gaz i jeździ normalnie, ostatnio podczas jazdy potrafią zgasnąć lampki od gazu, muszę na nowo odpalać samochód i jak odpalę na beznynie jest OK, lampki migają przez chwile i zaraz znowu zgasną, trochę pokombinuje i odpalę np. awaryjnie trzymając guzik. Podjadę chwilę i znowu gasną wszystkie i muszę przełączać na benzynę.

Proszę o pomoc.

Kamiloo18 | 17.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Do prawidłowego zdiagnozowania usterki w Pana aucie konieczna jest wizyta w warsztacie i przeprowadzenie... pełna odpowiedź

Czy można zainstalować LPG do Renault z silnikiem 2.0 Nissana

status: zakończone model samochodu: Renault Megane Scenic/Scenic 2008 r. | 2,0 (103 kW) | 16V | rok produkcji 2009 silnik M4R od nissana

Szczegółowa treść zapytania:

Czy można zainstalować instalację i jaką oraz czy wymaga jakichś dodatkowych czynności (oprócz przeglądów, wymiany filtrów i regulacji instalacji) w trakcie eksploatacji lub może jakichś dodatkowych urządzeń. Dotychczas jeździłem Scenikiem I 1,6 16 V z 2001 roku i oprócz wymienionych przeglądów i regulacji nie było konieczne dokonywanie żadnych innych czynności (tylko wymiana uszkodzonej membrany w parowniku), a przejeżdziłam na jednej instalacji (Landi Renzo) 150 tys. km.

0202adi | 17.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 2.0 Nissana montowane w nowszych Renault mają regulowane luzy zaworowe. Zatem przy montażu... pełna odpowiedź

Zawieszajace się obroty VW Vento 1.8 ADZ na LPG

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Vento 1992 r. | 1,8 (66 kW)
system LPG: Lovato

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam autko VW VENTO 1996 r. 1.8 ADZ z instalacją:

  • INSTALACJA: 1 generacja,
  • REDUKTOR: LOVATO,
  • ZAWÓR: LOVATO,
  • WIELOZAWÓR: TOMASETTO,
  • ECU: STAG,
  • PRZEŁĄCZNIK B/G: STAG 2W.

Problem polega na pracy samochodu na LPG. Na PB jest OK, a Więc po przełączeniu na "gaz" obroty na biegu jałowym widocznie zwalniają przy opadaniu, po dłuższej jeździe potrafią nawet się zawiesić na 2500, 2000, a od 1800 wolno spadają. Zdarzało się, że samo auto podnosiło obroty i przyspieszało. Sprawdzony dolot, wymienione kable, rozdzielacz zapłonu i filtry.

Po restarcie ECU problem znika dopóki jeżdżę na benzynie. Dodam jeszcze,że "gaziarze" ustawili skład mieszanki ale to nie pomogło.

Mam więc pytanie. Co jeszcze mogę zrobić?

mario1984 | 16.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Powodem zawieszania się obrotów podczas pracy na gazie przy jednopunktowym wtrysku benzyny bywa... pełna odpowiedź

Samochód gaśnie w czasie przełączania (Nissan Micra 1,3)

status: zakończone model samochodu: Nissan Micra 1998 r. | 1,3 (55 kW)
system LPG: BRC

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam starą instalację gazową BRC i jest tam przełącznik na 3 pozycje:

  • tylko benzyna,
  • automat - przełączanie,
  • tylko LPG.

I problem jest taki, że gdy odpalam samochód z przełącznikiem w pozycji 2 to samochód po chwili jazdy na benzynie traci moc, szarpie i gaśnie tak jakby chciał się przełączyć na gaz ale nie mógł. Następnie nie mogę go odpalić, tylko muszę przełączyć przełącznik w pozycję 3 i wtedy odpala normalnie na gazie.

Na gazie jeździ normalnie.

Niedawno byłem na przeglądzie i zostały wymienione wszystkie filtry i przeczyszczone przewody ale to nic nie pomogło.

Pozdrawiam

cuivier | 15.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Powodem duszenia się i gaśnięcia silnika w momencie przełączania może być niewłaściwie... pełna odpowiedź

Skoda Fabia I 1.4 16V 2006r. - sterownik AG Compact

status: zakończone model samochodu: Skoda Fabia 2006 r. | 1,4 (55 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Dzień dobry,

W poleconym zakładzie montażu LPG zaproponowano mi instalację na sterowniku AG Compact w Fabii 1.4 16V, 75KM, przebieg 80 tys. km.

Mam pytanie, czy jest to wystarczające rozwiązanie dla tego auta?

wojtas_104kg | 15.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Sterownik AG Compact z powodzeniem można zamontować do silnika Fabii 1.4 16V. pełna odpowiedź

Wypadanie zapłonu Skoda Octavia II 1,6, 2005 r.

status: zakończone model samochodu: Skoda Octavia 1996 r. | 1,6 (75 kW) | Rok produkcji 2005 niestety nie było tego roku do wybrania silnik 1,6 75 kW
system LPG: AG DGI

Szczegółowa treść zapytania:

Problem polega na pojawieniu się i miganiu kontrolki check in wraz z zapaleniem się kontrolki ASR podczas jazdy na LPG. Obroty skaczą z 500 do 700 samochód zachowuje się jakby się dławił, zmienia się również napięcie, gdyż włączone światło wewnątrz samochodu raz jest jaśniejsze raz ciemniejsze.. Po podłączeniu pod VAG występuje błąd nr 16891 związany z silnikiem krokowym oraz 16685 wypadanie zapłonu na cylindrze 1. Po przełączeniu na benzynę lampka check in przestaje migać, ASR dalej się pali. Po podłączeniu komputera wyskakuje błąd 16804 związany z katalizatorem. W samochodzie zostały wymienione świece, kable do świec, cewka zapłonowa i dalej to samo. Nie wiem co już robić, każdy mechanik co innego mówi.

Dla pewności zrobiłem również próbę ciśnienia sprężania w cylindrach na sucho i próbę olejową.

Wyniki próby (na sucho) [bar]:

  • cylinder 1: 12,5;
  • cylinder 2: 12;
  • cylinder 3: 12;
  • cylinder 4: 11.

Wyniki próby (z olejem) [bar]:

  • cylinder 1: 16;
  • cylinder 2: 15;
  • cylinder 3: 15,5;
  • cylinder 4: 17.

Chciałbym dodać iż przed wymianą cewki błąd 16685 był następujący - wypadanie zapłonu na cylindrze 1 i 4 więc wymiana wniosła coś dobrego.

Czekam na poradę

czarny010 | 14.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli wypadanie zapłonów występuje tylko podczas pracy na gazie, a układ zapłonowy jest... pełna odpowiedź

Ogromny spadek mocy na LPG - Vectra A 1,6

status: zakończone model samochodu: Opel Vectra 1996 r. | 1,6 (55 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Jestem posiadaczem Opla Vectry A 96' i od tygodnia samochód osłabł. Kiedy przyspieszam, jadąc na gazie, autko słabo sie zbiera i ciężko przyspieszyć (czuć, że brakuje mocy) - dopiero od 3,5 tysiąca obrotów ma kopa i nie muli. Jeśli wcisnę pedał gazu do końca to Opel w ogóle nie przyśpiesza - zachowuje się tak jakby go zalewało. Jeśli lekko odpuszczę pedał gazu to czuć, że przyśpiesza ale słabo. Na benzynie jest w porządku.

Dodam jeszcze, że przy ruszaniu z miejsca zdarza się, że śmierdzi gazem w samochodzie. Czy to aby nie będzie wina sondy albo katalizatora?

darkku | 14.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Zapchany katalizator powodowałby spadek maksymalnych osiągów zarówno na gazie, jak i na... pełna odpowiedź

Problem z gaśnieciem auta na wolnych obrotach itp. - Golf 1,6

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Golf 1996 r. | 1,6 (74 kW, 100-101 KM)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Problem polega na gaśnięciu auta np. przy dojeżdżaniu do krzyżówki, przy redukcji gaśnie sinik. Na benzynie wszystko chodzi bez zarzutów. Czy to sprawka reduktora? Dodam, że już kiedyś mechanik podkręcał mi tam coś i powiedział, że już bardziej podkręcić nie może...

Czy wymiana reduktora usunie tę usterkę?

Dzięki, pozdro

czar1553 | 12.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Przyczyną takiego zachowania silnika może być wadliwie funkcjonujący reduktor, ale bez diagnostyki... pełna odpowiedź

Jaki założyć gaz do Citroena C4 1,4 16V?

status: zakończone model samochodu: Citroen C4 1994 r. | 1,4 (65 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Jaką instalację gazową założyć do Citroena C4 silnik 1.4 16V, 65 kW, rok prod. 2008 i czy polecacie Państwo jakiś zakład (Warszawa lub lubelskie).

fusionfox | 12.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki te dobrze spisują się na instalacjach IV generacji. Z marek można zastosować np. systemy BRC,... pełna odpowiedź

Jeep Grand Cherokee IV 3.6 287KM 2013r

status: zakończone model samochodu: Jeep Grand Cherokee 1982 r. | 3,7 | ???V | rok prod 2013, ilość zaworów?????

Szczegółowa treść zapytania:

Witam, Czy auto z tym silnikiem da się skutecznie "zagazować" i jeśli tak jaką instalację Pan sugeruję. Z góry dziękuję za odpowiedź. ZK.

sipuk | 11.11.2014

Założenie gazu - Ford C-MAX 1,8; 125 KM; 2005 r.

status: zakończone model samochodu: Ford C-Max 2005 r. | 1,6 (82 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Proszę o pomoc w wyborze instalacji gazowej. Jestem zielony w temacie gazu, więc prosiłbym o szczegółowe informacje.

Ford Focus C-MAX 1,8; 125 KM; 2005 r.

kubosz30 | 08.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Silnik ten ma regulowane luzy zaworowe, zatem przy montażu instalacji IV generacji polecam montaż zestawu... pełna odpowiedź

Instalacja LPi Vialle 6.4 w Outlanderze

status: zakończone model samochodu: Mitsubishi Outlander 2003 r. | 2,0 (100 kW)
system LPG: Vialle

Szczegółowa treść zapytania:

Zapala mi się kontrolka silnika w Outlanderze 2003 rok produkcji 150 tys. km przebiegu. Kontrolka zapala się tylko przy pracy na gazie i po jakimś czasie znika i ponownie się pojawia. Jak zaleje gaz do pełna wówczas gaśnie i jakieś 150-200 km nie zapala się, zrobiłem u gazownika od LPi czyszczenie filtrów pompy i wymianę oleju w pompie łożyska i reszta pompy jest OK. Jednak po przejechaniu 150 km ponownie się zapaliła kontrolka silnika i po następnych 40 km zgasła. W momencie kiedy kontrolka się pojawia samochód na 2-3 sekundy traci moc i zaraz wraca do normy nawet bez chwilowego przełączania przeze mnie na benzynę. Instalacja Vialle LPi 6.4 w samochodzie zamontowana jest od nowości. Sprawdziłem równiez sytuację kiedy kontrolka się zapaliła przełączyć na benzyne po kilkunastu kilometrach kontrolka zgasła. Jaka może być przyczyna włączania się kontrolki silnika? Komputer u gazownika wskazywał właściwe ciśnienie gazu ale akurat kontrolka sie nie świeciła.

kornelia1607 | 07.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Do postawienia prawidłowej diagnozy konieczne jest odczytanie jaki błąd zapisuje się w sterowniku... pełna odpowiedź




gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.