31.01.2009
Jaką instalację LPG wybrać?

Jaka instalacja do Seicento 1,1 Mpi


Pytanie

Witam,Zastanawiam się nad instalacją gazową do Seicento 1,1 Mpi.Jeżeli bym się decydował to raczej na sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej - mam złe doświadczenia z prostymi instalacjami. Jaką instalację polecali byście do tego silnika? To popularna jednostka, więc może jest jakaś instalacja, która w praktyce najlepiej sobie radzi. Zastanawiam się jeszcze nad spalaniem gazu. Wiekszość użytkownikow różnych forów, którzy przerobili SC/CC 1,1 na gaz mówi o spalaniu gazu rzędu 8 - 9 L/100 przy spalaniu benzyny 6L.Potwierdzam średnie spalanie benzyny - mój tyle pali (6L), ale wynik 9 L gazu oznaczałby wtedy przyrost spalania o 50% !!! Czy to normalne przy tym silniku? Wg waszego kalkulatora spalanie przy nowoczesnej instalacji powinno wzrosnąć przeciętnie o 15% czyli w przypadku Seicento powinno to dać ok > 7L, ale nie 8 czy 9.Jest to dla mnie bardzo istotne ponieważ robię około 2500 - 3000 km miesięcznie.Bedę wdzięczny za pomoc,Pozdrawiam,Paweł Wcisło

Praktyk:
Zdecydowanie polecam system sekwencyjnego wtrysku gazu. Komfort użytkowania instalacji sekwencyjnej jest znacznie wyższy niż systemów tradycyjnych. Wybór instalacji sekwencyjnych jest duży. Może to być na przykład: Omegas firmy Landi Renzo, Sequent firmy BRC czy instalacji firmy Elpigaz. Ważny jest profesjonalny montaż i odpwiednia kalibracja.Co do spalania gazu. Są tu conajmniej dwie sprawy. 1. Często użytkownicy zaniżają spalanie na benzynie (choćby biorąc "średnie" spalanie, które jest w rzeczywistości najniższym wynikiem w sprzyjających okolicznościach typy - ciepły silnik, spokojna trasa) i porównują je z normalnym spalaniem gazu w mieście. 2. Przy jeździe na gazie z systemem I czy II generacji (zwykłe, podciśnieniowe instalacje) w samochodach, które faktycznie mało paliły benzyny, bardzo często występowało takie zjawisko, że spalanie gazu było większe niż zakładane 15 czy 20%. Wynika to głównie różnic w dozowaniu paliwa. System benzynowy jest bardzo precyzyjny i to pozwala małym sinikom na niskie zużycie beznyny (głównie w trasie). Zamontowany zwykły system do takiego samochodu nie jest tak w stanie "oszczędnie" dozować gazu. Przy zastosowaniu systemów sekwencyjnych wtrysku gazu sytuacja jest inna. Właściwie systemem gazu steruje sterownik benzynowy. To oznacza, że instalacja gazowa wykonuje polecenia układu benzynowego, który dba o optymalną pracę jednostki. W praktyce wyklucza to mozliwość zbyt dużego splania gazu w porównianiu z benzyną poza różnicę wynikającą z właściwości energetycznych paliw (na poziomie średnio 15 %).Z całą pewnością przy przebiegu 2500-3000 km miesięcznie instalacja gazowa to doskonała inwestycja, która bardzo szybko się zwróci i będzie na siebie zarabiać.W przypadku samochodu Seicento 1,1 po zamontowaniu instalacji gazowej warto regularnie kontrolować i w razie potrzeby regulować luzy zaworowe. Ze względu na inne właściwości gazu jako paliwa, regulację zaworów należy wykonywać częściej niż podczas eksploatacji samochodu tylko na benzynie.


Dobra instalacja - bezproblemowa eksploatacja

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.