REKLAMA
31.01.2009
Jaką instalację LPG wybrać?

Jaka instalacja do Seicento 1,1 Mpi


Pytanie

Witam,Zastanawiam się nad instalacją gazową do Seicento 1,1 Mpi.Jeżeli bym się decydował to raczej na sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej - mam złe doświadczenia z prostymi instalacjami. Jaką instalację polecali byście do tego silnika? To popularna jednostka, więc może jest jakaś instalacja, która w praktyce najlepiej sobie radzi. Zastanawiam się jeszcze nad spalaniem gazu. Wiekszość użytkownikow różnych forów, którzy przerobili SC/CC 1,1 na gaz mówi o spalaniu gazu rzędu 8 - 9 L/100 przy spalaniu benzyny 6L.Potwierdzam średnie spalanie benzyny - mój tyle pali (6L), ale wynik 9 L gazu oznaczałby wtedy przyrost spalania o 50% !!! Czy to normalne przy tym silniku? Wg waszego kalkulatora spalanie przy nowoczesnej instalacji powinno wzrosnąć przeciętnie o 15% czyli w przypadku Seicento powinno to dać ok > 7L, ale nie 8 czy 9.Jest to dla mnie bardzo istotne ponieważ robię około 2500 - 3000 km miesięcznie.Bedę wdzięczny za pomoc,Pozdrawiam,Paweł Wcisło

Praktyk:
Zdecydowanie polecam system sekwencyjnego wtrysku gazu. Komfort użytkowania instalacji sekwencyjnej jest znacznie wyższy niż systemów tradycyjnych. Wybór instalacji sekwencyjnych jest duży. Może to być na przykład: Omegas firmy Landi Renzo, Sequent firmy BRC czy instalacji firmy Elpigaz. Ważny jest profesjonalny montaż i odpwiednia kalibracja.Co do spalania gazu. Są tu conajmniej dwie sprawy. 1. Często użytkownicy zaniżają spalanie na benzynie (choćby biorąc "średnie" spalanie, które jest w rzeczywistości najniższym wynikiem w sprzyjających okolicznościach typy - ciepły silnik, spokojna trasa) i porównują je z normalnym spalaniem gazu w mieście. 2. Przy jeździe na gazie z systemem I czy II generacji (zwykłe, podciśnieniowe instalacje) w samochodach, które faktycznie mało paliły benzyny, bardzo często występowało takie zjawisko, że spalanie gazu było większe niż zakładane 15 czy 20%. Wynika to głównie różnic w dozowaniu paliwa. System benzynowy jest bardzo precyzyjny i to pozwala małym sinikom na niskie zużycie beznyny (głównie w trasie). Zamontowany zwykły system do takiego samochodu nie jest tak w stanie "oszczędnie" dozować gazu. Przy zastosowaniu systemów sekwencyjnych wtrysku gazu sytuacja jest inna. Właściwie systemem gazu steruje sterownik benzynowy. To oznacza, że instalacja gazowa wykonuje polecenia układu benzynowego, który dba o optymalną pracę jednostki. W praktyce wyklucza to mozliwość zbyt dużego splania gazu w porównianiu z benzyną poza różnicę wynikającą z właściwości energetycznych paliw (na poziomie średnio 15 %).Z całą pewnością przy przebiegu 2500-3000 km miesięcznie instalacja gazowa to doskonała inwestycja, która bardzo szybko się zwróci i będzie na siebie zarabiać.W przypadku samochodu Seicento 1,1 po zamontowaniu instalacji gazowej warto regularnie kontrolować i w razie potrzeby regulować luzy zaworowe. Ze względu na inne właściwości gazu jako paliwa, regulację zaworów należy wykonywać częściej niż podczas eksploatacji samochodu tylko na benzynie.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.