REKLAMA
08.04.2009
Jaką instalację LPG wybrać?

Jaką wybrać instalację??


Pytanie

Proszę o pomoc wyborze instalacji gazowej. Na chwilę obecną zaproponowano mi instalację II generacji podciśnienieniową z elektroniką sterujacą Bingo S polskiej firmy KME. Koszt całkowity instalacji: 2100 zł ze zbiornikiem walcowym w przestrzeni bagażowej i 2200 zł ze zbiornikiem toroidalnym w miejsce koła zapasowego. Przy płatności gotówka 200 zł rabatu. Utrata mocy ok. 10%-odczuwalna przy eksploatacji. Cena obejmuje pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym.Gwarancja na instalacje gazową - 24 miesiące bez limitu przebiegu pojazdu.Możliwy również (po pomiarach układu benzynowego) montaż instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z elektroniką sterująca polskiej firmy AC system Stag 4. Instalacja bezpieczna dla budowy układu dolotowego. Koszt całkowity instalacji 3000 zł ze zbiornikiem walcowym w przestrzeni bagażowej i 3100 zł ze zbiornikiem toroidalnym w miejscu koła zapasowego. Przy płatności gotówka 300 zł rabatu. Utrata mocy ok 3-5 % nieodczuwalna przy eksploatacji. Cena obejmuje tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji, pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejscu koła zapasowego oraz kalibrację instalacji gazowej na hamowni podwoziowej, pomiar mocy i momentu obrotowego na paliwie gazowym i benzynowym (o ile stan i budowa samochodu pozwoli na dokonanie pomiarów).Gwarancja na reduktor i listwę wtryskiwaczy 12 miesięcy z ograniczeniem do20000 km przebiegu pojazdu oraz 24 miesiące na pozostałe elementy.

Praktyk:
Oba rozwiązania sprawdzą się w samochodzie Suzuki Baleno 1.6 16V. Przewagi instalacji IV generacji (sekwencyjnego wtrysku w fazie lotnej) upatrywać należy m.in. w tym, iż:- spadek mocy w stosunku do benzyny jest niewielki, - eliminuje nam ryzyko tzw. "strzałów", - charakterystyka pracy silnika porównywalna jest z pracą na benzynie.- komfort uzytkowania systemu wtrsyku gazu jest lepszy niż układów tradycyjnych.Instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu to najnowasza generacja systemów. Kalibracja na hamowni podwoziowej to najlepsza z możliwych forma profesjonalnego ustawienia systemu. Jeżeli przy wyborze może Pan sobie pozwolić na nieco większe koszty i da się zamontować (po wcześniejszych pomiarach w tym modelu) to polecam instalację sekwencyjną.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.