05.04.2011
Pytanie o eksploatację instalacji.

Jakie są przyczyny strzału w moim aucie?

samochód: Rover 600 1997 r. | 16V | 131 km(96kw),Si benzyna
typ instalacji: zwykła, podciśnieniowa
reduktor: Tomasetto

Pytanie

Witam!Posiadam instalację gazową jak wyżej w Rover 600, model 620 Si 1997r. 131 km,96 kw 2,0 benzyna. Ostatnio gdy próbowałem odpalić silnik bezpośrednio na gazie (wczesniej już był rozgrzany) usłyszałem dziwny strzał pod maską. Gdy potem zajrzałem do silnika okazało się, że wyrwało mi pokrywę od filtra powietrza. Dlaczego do tego doszło??? Czy to wina niesprawnego układu zapłonowego? Filtr gazu i powietrza niedawno wymieniałem na nowe. A drugie moje pytanie jest takie, że bardzo często, jak odpalam samochód bezpośrednio na gazie (wczesniej na benzynie), to bez wciśnięcia pedału gazu nie chce odpalić sam, tak jakby reduktor był za słaby co do mocy silnika (reduktor Tomasetto 100 HP, a silnik ma moc 131km) lub zalewał świece. Mam dopiero przejechane tylko 18 tys.km na LPG. Czy ten reduktor jest za słaby na ten silnik? Proszę o udzielenie mi odpowiedzi na te nurtujące mnie pytania!

Praktyk:

"Strzał" przy awaryjnym uruchamianiu na gazie wcale nie musiał być spowodowany usterką układu zapłonowego a np. "pompowaniem" pedałem gazu (przyspieszacza) podczas kręcenia rozrusznikiem. Podczas awaryjnego uruchamiania na gazie pedał przyspieszacza należy lekko wcisnąć by nieco uchylić przepustnicę tak by mieszanka gazowo-powietrzna została zassana do kolektora ssącego. Pompowanie mogło spowodować chwilowe zubożenie mieszanki a w efekcie strzał. Reduktor, który ma Pan zamontowany parametrami całkowicie zapewnia prawidłowe zapotrzebowanie na gaz dla tego silnika.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.