23.07.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Kia Cee`d (2012), Citroën C4 (2015)?

Samochody:
- Kia Cee`d 2012 r., 1.6 GDI 135 KM (99 kW)
- Citroën C4 2015 r., DS4 VTi 120 1.6 120 KM (88 kW)

Praktyk:

Silniki samochodów z tego zestawienia to zupełnie inne jednostki napędowe. W samochodzie Kia zastosowano jednostkę napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wymaga ona dedykowanej instalacji gazowej. Jest to dość popularny silnik, stosowany także w Hyundaiu.

Według informacji do jakich mam dostęp został on opracowany od kątem zasilania LPG przez kilku producentów instalacji gazowych. Oferowane są systemy bazujące na IV generacji instalacji LPG (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny - Landi Renzo, Lovato i STAG) oraz układy tzw. VI generacji, w których LPG w stanie ciekłym jest dawkowane wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe (Prins i Vialle).

Zaletą tych drugich (niestety droższych) jest to, że silnik w trybie pracy na LPG zużywa tylko paliwo gazowe, natomiast systemy bazujące na IV generacji, oprócz gazu dawkują także niewielką, zależną od charakteru eksploatacji samochodu, ilość benzyny (w celu ochrony umieszczonych w komorach spalania wtryskiwaczy benzynowych).

Silnik Citroena to jednostka napędowa z pośrednim wtryskiem benzyny i może być dostosowana do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.