LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

Kiedy należy wymienić reduktor gazu

status: zakończone
Pytanie:
Ostatnio byłem u swojego pana gazownika i powiedział mi, że w niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana reduktora (instalacja I generacji). Narazie nic mi się nie psuje, więc skąd ten pomysł? Kiedy należy wymieniać reduktor? Jakich objawów mogę się spodziewać przy zepsutym reduktorze. Mój wieczny problem to odpalanie samochodu na zimnym silniku (jak samochód postoi z 24h), ale odpalam zawsze na benzynie a jak sie wypali to przełączam na gaz i dalej nie ma problemu. Czy opłaca wymieniać się ten reduktor ( koszt ok 300zł) skoro autem nie zamierzam długo pojeździć, a jakby coś się działo to w razie czego pojadę na benzynie?
truskawa | 25.03.2009
Praktyk:
Najczęściej pierwszymi objawami świadczącymi o niedomaganiu reduktora są problemy ze stabilnością...

Pełna dpowiedź dostępna po zalogowaniu.


Inne porady

Czy warto zakładać instalacje do hyundaia i30?

status: zakończone model samochodu: Hyundai i30 | 1,6 (90 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Kupiłem używanego i30 1.4, 109 KM, 2010 r. przed liftingiem. Ma 137 tys. km przejechane z czego ja przejechałem 20 tys. bez żadnych awarii i problemów.

Czy jest sens zakładać do niego LPG, a jeśli tak to jaką instalację. Jest dużo opinii ale są bardzo podzielone, więc proszę o rade eksperta.

Dzięki pozdrawiam

piotrek4u | 10.12.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 1.4 montowane w Hyundaiach i30 bardzo dobrze spisują się na instalacjach gazowych IV generacji. Z... pełna odpowiedź

Brak automatycznego przełączania (Corolla 1,4)

status: zakończone model samochodu: Toyota Corolla 1984 r. | 1,4 (71 kW) | 16V | 2003 rok a nie 1984
system LPG: STAG

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam następujący problem, auto przełącza się na gaz tylko w czasie postoju. Nawet kiedy silnik jest nagrzany do normalnej temperatury (wskazówka temperatury na połowie), a auto cały czas w ruchu to i tak nie przełącza na gaz, ale tylko zatrzymam się na światłach to próbuje się przełączyć i gaśnie. Po ponownym odpaleniu problem znika

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

lsteglinski | 08.12.2014
Odpowiedź praktyka:
Przyczyna problemu może leżeć w niewłaściwym nagrzewaniu się reduktora lub jedynie niewłaściwym... pełna odpowiedź

Jaką instalację wybrać do Mazdy 626 z 2000 r.

status: zakończone model samochodu: Mazda 626 2000 r. | 2,0 (85 kW) | 16V | przebieg ok. 125.000

Szczegółowa treść zapytania:

Na rynku jest wiele modeli instalacji LPG. Proszę o informację czym się kierować przy doborze instalacji do mojego auta.

Może są jakieś szczególne wymagania dla tego silnika (symbol FS), które jednoznacznie określą jaką instalację wybrać. Planuję to auto eksploatować jakieś 5 lat, przejeżdżając ok 20 tys. km rocznie.

przewolo | 07.12.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 2.0 w Mazdach 626 z 2000 r. mają specyficzne sterowanie wtryskiwaczami benzynowymi, co stawia... pełna odpowiedź

Gaśnie na gazie przy zimnym silniku (Peugeot 206)

status: zakończone model samochodu: Peugeot 206 2001 r. | 1,6 (81 kW) | 16V
system LPG: Lecho

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.

Mam problem w moim Peugeocie 206 z LPG. Otóż kiedy autko rozgrzeje się na full (90 stopni) to chodzi idealnie, przełącza się na gaz, nie gaśnie ani nic. Ale kiedy odpalę go na zupełnie zimnym silniku i silnik osiągnie minimalną temperaturę, żeby przełączyć się na gaz to wtedy pojawia się problem. Kiedy auto stoi na wolnych obrotach i przełączy się na gaz to po prostu zgaśnie. Kiedy przełącza się w czasie jazdy (przy minimalnej temperaturze do LPG) to wszystko jest OK dopóki nie wcisnę sprzęgła gdzieś przed zakrętem, wtedy obroty spadają i albo gaśnie albo spadną do około 400 obr./min. i powraca do 900 obr./min.

Instalacja montowana w 2010 r., przejechane ok. 40 tys. km. System jest firmy Lecho.

01.12.2014 r. była robiona regulacja gazu i Pan kazał mi wymienić filtr fazy lotnej ale to nie pomogło. Rok produkcji 2003 r.

Proszę o pomoc.

Gapa92 | 06.12.2014
Odpowiedź praktyka:
Tego typu objawy mogą sugerować zużycie listwy wtryskiwaczy, ale by to potwierdzić konieczna jest... pełna odpowiedź

Istalacja gazowa Avensis 2

status: zakończone model samochodu: Toyota Avensis 1995 r. | 1,8 (95 kW) | 16V | rok 2007

Szczegółowa treść zapytania:

Proszę o dobranie do tego modelu dobrej instalacji LPG.

Toyota Avensis 1.8, rok 2007

Proszę o podanie nazwy sterownika, wtryskiwaczy i reduktora.

Czy konieczna jest lubryfikacja, gdyż sporo czytałem że nic ona nie daje, a jest tylko "chwytem marketingowym".

Conq | 02.12.2014
Odpowiedź praktyka:
Silnik Toyoty 1.8 95 kW ma regulowane luzy zaworowe. Zatem przy montażu instalacji IV generacji polecam... pełna odpowiedź

Lancia Delta 1,4 turbo (LPG)

status: zakończone model samochodu: Lancia Delta 2006 r. | 1,3 (57 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Mam pytanie dotyczące Lancii Delty, rok 2010, silnik 1,4 turbojet, 120 KM lub 150 KM. Czy dobrze znoszą instalację gazową i jakie mają zawory? Regulowane czy też nie? Która instalacja byłaby najlepsza?

Z góry dziękuję za odpowiedź

skora1974 | 30.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 1.4 turbo bardzo dobrze znoszą eksploatację na instalacjach gazowych. Mają one hydrauliczną... pełna odpowiedź

Silnik Renault 2.0 16V 140 KM (nowa Laguna)

status: zakończone model samochodu: Renault Laguna 2008 r. | 2,0 (103 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam pytanie czy można zamontować LPG (IV generacja) w Lagunie 2.0 16V 140 KM? Z tego co wiem to do silnika 1.6 jest możliwość montażu w serwisie.

juls | 29.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 2.0 140 KM montowane w nowych Lagunach mają regulowane luzy zaworowe. Są to jednostki Nissana.... pełna odpowiedź

W sprawie zużycia benzyny przy jeździe na LPG (Fiat Palio Weekend 1,2 8V 75 KM)

status: zakończone model samochodu: Fiat Palio Weekend 1996 r. | 1,6 (74 kW) | 8V
system LPG: BINGO

Szczegółowa treść zapytania:

Witam!

Jestem posiadaczem Fiata Palio Weekend 1,2 8V 75 KM z instalacją II generacji. Parownik BRC, a moduł KME Bingo. W ostatnim czasie zauważyłem większe zużycie paliwa (benzyny) i nie wiem co jest powodem. Przy przejechaniu 200 km zużycie benzyny wynosi nawet około 5 l. Co może być powodem, że pompa paliwa się przyciera i bardziej się grzeje? Czy istnieje możliwość, że pali równocześnie gaz i benzynę?

kaktus1983 | 27.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli silnik pracuje poprawnie to raczej nie ma możliwości by dostawał jednocześnie i gaz i benzynę... pełna odpowiedź

Trudność z rozruchem (Suzuki SX4 1.6)

status: zakończone model samochodu: Suzuki SX4 1997 r. | 1,6 (79 kW) | 16V
system LPG: Icom

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Suzuki SX4 1.6, 107KM, 2007 r., instalacja ICOM JTG.

Ciężko uruchomić po dłuższym parkowaniu w pracy (7- 8 godzin), również po nocy w garażu. Jak jest ciepły bez problemu. Czy to gaz czy benzyna. Mam przejechane 130 tys. km.

Co to może być za przyczyna?

Pozdrawiam

POLO53 | 24.11.2014
Odpowiedź praktyka:
W przypadku instalacji V generacji (wtrysk gazu w fazie ciekłej) i przy przebiegu powyżej 100 tys.... pełna odpowiedź

Corsa D 1.2 Twinport

status: zakończone model samochodu: Opel Corsa 1998 r. | 1,2 (59 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem Opla Corsy D z silnikiem 1.2 Twinport, rocznik 2014. Czy ten silnik nadaje się do zagazowania. W internecie można przeczytać różne opinie na ten temat.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

lewiatan | 23.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 1.2 Twinport we wcześniejszych rocznikach bardzo dobrze spisywały się na gazie. Jeżeli silnik w... pełna odpowiedź

Problem ze STAG (podciśnieniowy)

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1987 r. | 1,4 (44 kW) | 8V | rok produkcji 1998
system LPG: STAG

Szczegółowa treść zapytania:

Witam bardzo serdecznie,

Mam taki problem. Posiadam Opla Astrę F, 98 r., 60 KM, silnik 1,4 i od jakiegoś czasu samochód jak jest zimny to nie ale jak sie rozgrzeje podszarpuje podczas jazdy później ten problem ustępuje. Instalacja ma około 2 lat, filtry wymieniałem ale nie wiem co mam dalej zrobić.

Bardzo proszę o pomoc, gdyż jazda takim autem stała się bardzo irytująca.

mally36 | 23.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Powodów szarpania podczas jazdy na gazie w fazie nagrzewania silnika może być bardzo wiele,... pełna odpowiedź

Problem z gaśnięciem auta przy dojazdach do skrzyżowania (Megane 1,4)

status: zakończone model samochodu: Renault Megane 1995 r. | 1,4 (51 kW) | rok produkcji 1996

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam pytanie. Auto przy zwalnianiu, dojeżdżaniu do rond czy krzyżówek gaśnie jak jest na gazie. Na benzynie się to nie zdarza. Oprócz tego wskazówka chłodzenia bardzo się podnosi gdy jadę na gazie. Czy to możliwe żeby to był filtr, bo tak mi powiedział mechanik.

Bardzo proszę o odpowiedź.

wiktoria1234 | 21.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli w aucie zamontowana jest instalacja II generacji to powodem gaśnięcia może być źle... pełna odpowiedź

Czy taki zestaw do Skody Fabii 1,4 będzie OK?

status: zakończone model samochodu: Skoda Fabia 1985 r. | 1,4 (55 kW) | 16V | rok produkcji 2006

Szczegółowa treść zapytania:
  • Elektroniczna jednostka sterująca: AC COMPACT,
  • Reduktor: Artic,
  • Wtryskiwacze: Hana.
wojtas_104kg | 19.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Zaproponowany zestaw to bardzo dobra propozycja, zwłaszcza dobór nieco lepszych wtryskiwaczy Hana. pełna odpowiedź

Szarpie na gazie, kontrolka spalin (Opel Astra H 1,6)

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1997 r. | 1,6 (77 kW)
system LPG: BRC

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Od niedawna mam Opla Astrę H, 1,6; 105 KM; 2005 r. Auto ma przejechane 101 tys. km, od 47 tys. na gazie, instalacja BRC Sequent 24. W pierwszej dłuższej trasie (do gazownika) zapalila się kontrolka emisji spalin, "przyduszalo" gaz powyzej 160 km/h. Po przegladzie instalacji wszystko OK do czasu kolejnej trasy, gdzie ponownie zapalila się kontrolka po zatankowaniu gazu, jednakże po około 200 km zgasla (żadnych problemow podczas jazdy). Po obniżeniu temperatury załączania gazu i po BARDZO mokrej trasie (około 500 km w deszczu) auto zaczelo szarpać. Na ostatniej trasie kontrolka migała, nastepnie palila się ciągle, wyłączyl się tempomat, bardzo duże wibracje auta, niemal gasł przy ruszaniu ze swiatel w miescie. Komputer oplowski wykazał błędy przy systemie chlodzenia (skasowane).

Wczoraj gazownik ustawil temp wlaczania gazu na 40ºC, wyregulowal instalację (dawala za dużo gazu), jednakze szarpanie nie ustalo, wręcz się wzmogło. Na benzynie jeździ bez problemow, obroty silnika równe, nie falują. Z tego co przeczytalem na różnych forach i z rozmów z mechanikami, może to być wszystko od cewki i świec po luzy zaworów.

Proszę o fachową poradę,

Pozdrawiam

MarcinS | 18.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Szarpanie silnika jedynie podczas pracy na gazie raczej sugerować może usterkę układu zapłonowego lub... pełna odpowiedź

Szarpanie i i strzelanie na paliwie i gazie co jest (Seat Toledo 1,6)?

status: zakończone model samochodu: Seat Toledo 2002 r. | 1,6 (51 kW) | 4V | rocznik 2001

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Rok temu zakupiliśmy samochód z mężem i od tamtej pory mamy same wydatki, a w ostatnim czasie zaczął nam szarpać podczas jazdy i jak się odpali to strzela zarówno na bezynie jak i na gazie. Czy to może być dlatego, że olej pobiera. Wspomnę, że chcieliśmy wymienić przepustnicę ale nie dało rady jej zadaptować przez komputer.

Bardzo prosze o pomoc

Dzieki z góry

marta179208 | 17.11.2014
Odpowiedź praktyka:
"Strzelanie" i szarpanie silnika spowodowane może być niewłaściwą dawką paliwa lub usterką układu... pełna odpowiedź

LPG wyłącza się przełącznik gazu (BMW 3)

status: zakończone model samochodu: BMW Seria 3 1994 r. | 1,6 (75 kW) | 4V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam problem z przełącznikiem od gazu. Jestem zielony w tym temacie, mam auto niecały tydzień i nie wiem co się dzieje. Czasami normalnie przełącze na gaz i jeździ normalnie, ostatnio podczas jazdy potrafią zgasnąć lampki od gazu, muszę na nowo odpalać samochód i jak odpalę na beznynie jest OK, lampki migają przez chwile i zaraz znowu zgasną, trochę pokombinuje i odpalę np. awaryjnie trzymając guzik. Podjadę chwilę i znowu gasną wszystkie i muszę przełączać na benzynę.

Proszę o pomoc.

Kamiloo18 | 17.11.2014
Odpowiedź praktyka:
Do prawidłowego zdiagnozowania usterki w Pana aucie konieczna jest wizyta w warsztacie i przeprowadzenie... pełna odpowiedź




gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.