23.02.2011
Pytanie o eksploatację instalacji.

Kolejność obiegu wody

samochód: Mitsubishi Carisma 1996 r. | 16V | 90KM
instalacja: Zenit
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna
reduktor: Tomasetto
wtryskiwacze: Valtek

Pytanie

Na dworze jest temp. -15^C odpalam samochód i jadę odrazu po trasie 80km/h. Na gaz przełącza się teoretycznie (praktyka to inna bajka) przy 35^C, kiedy wskazówka temperatury zaczyna się podnosić jest coś około 60^C ale jadąc po trasie z tą prędkością przełącza się kiedy wskazówka pokazuje już ~85^C czyli przejeżdżam około 3 kilometry. Obieg wody do reduktora jest zrobiony przez wyjście w bok 90^ z obiegu małego- na nagrzewnicę, powrót też jest przez wejście z boku przewodu kątem 90^. Wydaje mi się że woda ma dużo łatwiej płynąć prosto niż tak ostro skręcać i zanim te 35^C dopłynie do reduktora to silnik ogólnie załapie około 80^C. Czy można jakoś to zmienić? Czy dobrze było by wszystko połączyć szeregowo?

Praktyk:

Połączenie trójnikami w kształcie litery T równolegle z nagrzewnicą w aucie, jest jak najbardziej sposobem prawidłowym. Opóźnienie przełączania podczas jazdy na trasie wynika z przekłamania w odczycie temperatury reduktora.
Szukałbym przyczyny w umiejscowieniu czujnika temperatury reduktora, a nie w sposobie włączenia w układ wodny.





Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.