26.11.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

Korekcja szybkości otwierania/zamykania attuatora

samochód: Volkswagen Passat 1995 r. | 8V | 66 kW
typ instalacji: zwykła, podciśnieniowa

Pytanie

Serdecznie witam. Interesuje mnie pewna kwestia, której dokładnego wyjaśnienia szukałem też na różnych forach, lecz nie mogłem znaleźć (owszem dużo jest wiadomości w tym temacie, ale dokładnie tego, co ja potrzebuje akurat nie znalazłem). Dlatego też chciałbym prosić Pana o cierpliwość, wyrozumiałość i oczywiście pomoc.Czy może Pan dokładnie wytłumaczyć, co to jest korekcja szybkości otwierania/zamykania silnika krokowego i w jakich konkretnie jednostkach ją się mierzy? To, że jest to szybsze bądź też wolniejsze otwieranie/ zamykanie attuatora - to ja wiem. Tylko teraz tak (posłużę sie przykładem Bingo-M, bo akurat taki mam u siebie): - korekcja szybkości otwierania silnika na biegu jałowym - zakres regulacji: -12...+18 - korekcja szybkości zamykania silnika na biegu jałowym - zakres regulacji: -10...+20 - korekcja szybkości otwierania silnika przy dużym obciążeniu - zakres regulacji: --20...+10 - korekcja szybkości zamykania silnika przy dużym obciążeniu - zakres regulacji: -16...+14 Co dokładnie oznaczają te wartości i dlaczego wartości graniczne w poszczególnych zakresach możliwości regulacji są różne? Co oznaczają wartości minusowe w korekcjach szybkości otwierania - czyżby opóźnienie w stosunku do standardowego czasu otwarcia? Co oznaczają wartości plusowe w korekcjach szybkości zamykania - czyżby opóźnienie w stosunku do standardowego czasu zamknięcia? Mam jeszcze pytanie, czy w moim Bingo-M w Passacie 1,8 ADZ ustawienia +4/-4 i +8/-8 byłyby dobre, żeby samochód był bardziej oszczędny? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

Praktyk:

Korekty w prędkości otwarcia lub zamknięcia silnika krokowego bardzo rzadko zmienia się w stosunku do ustawień fabrycznych (wszystkie wartości na "0"). Nie ma jednostki w jakiej są wyrażane zmiany prędkości, przez producenta oprogramowania ustalony jest pewnien zakres wyrażony wartościami liczbowymi. Zwiększając szybkość otwarcia silnika krokowego możemy uzyskać jego szybsze otwarcie w momencie, gdy sterownik gazu dostanie sygnał z sondy lambda o ubogiej mieszance i odwrotnie zmniejszając szybkość spowodujemy jego wolniejsze otwarcie przy sygnale uboga mieszanka. Zmianę prędkości otwarcia silnika krokowego jaką stosuje się najczęściej, to spowolnienie otwarcia na biegu jałowym w celu zmniejszenia falowania obrotów na skutek wolnej pracy sondy lambda.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.