31.07.2014
Jaką instalację LPG wybrać?

LPG w Land Cruiser J100

samochód: Toyota Land Cruiser FJ100 2004 r. | 8V

Pytanie

  1. Czy montaż instalacji LPG wpłynie negatywnie na trwałość i bezawaryjność samochodu, a w szczególności silnika lub skrzyni biegów? Samochód ma 180 tys. km przebiegu.
  2. Z jakim (w przybliżeniu) kosztem powinienem się liczyć zakładając, że chcę założyć dobrą instalację do samochodu?
  3. Jaki (w przybliżeniu) będzie dodatkowy roczny koszt serwisu instalacji LPG (ew. innych podzespołów będących konsekwencją instalacji)?
  4. Jak trwała będzie instalacja i co ile lat będę musiał dokonywać dodatkowych inwestycji w instalację i jaki mniej więcej będzie to koszt?
  5. Czy są instalacje LPG, które szczególnie warto polecić w przypadku tego samochodu?
  6. Czy są jakieś szczególne zalecenia dotyczące eksploatacji samochodów (szczególnie tego typu) z instalacją LPG?

Praktyk:

Silniki Toyoty 4.5 R6 mają regulowane luzy zaworowe, zatem przy montażu instalacji IV generacji polecam montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Nie zwalnia to jednak z okresowej kontroli ewentualnie regulacji luzów zaworowych. Nie znam niestety kosztów takiej regulacji. Informacji na ten temat proponuję zaczerpnąć w warsztatach specjalizujacych się w naprawach tej marki. Najlepszą propozycją do tego silnika byłaby instalacja V generacji - wtrysk gazu w fazie ciekłej. Charakteryzuje się ona najmniejszą awaryjnością i minimalną koniecznością okresowej obsługi.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.