23.09.2010
Jaką instalację LPG wybrać?

LPG w silniku Turbo

samochód: Seat León 2003 r. | 20V | 180KM

Pytanie

Witam serdecznie i proszę o pomoc w dwóch kwestiach.Po pierwsze: niedawno kupiłem Seata Leona z silnikiem 1.8 Turbo 20V (fabryczne 180KM). Rocznik 2003, przebieg prawie 100 tys. km.Ponieważ dużo pali zdecydowałem się założyć LPG.Znajomy z sieci polecił mi konkretny warsztat w Łodzi, w którym sam zakładał (ma identyczne autko jak moje - tylko wzmocnione chipem). Jeździ 3 lata i twierdzi, że jest bardzo zadowolony.Polecany gazownik zaproponował mi sekwencyjną instalacje BRC + odpowiednio dobrane podzespoły o dużej wydajności (taką samą instalke ma znajomy). Firma twierdzi, że na tej instalacji spadek mocy auta będzie na poziomie jedynie 3% - czy jest to możliwe?Cena za instalację - 3600 PLN. Czy w tej kwocie można założyć coś lepszego?Druga kwestia dotyczy żywotności silnika z turbo, pracującego na LPG. W internecie można wyczytać o bardzo negatywnym wpływie gazu na taki silnik. Taki silnik ma podlegać bardzo szybkiemu zużyciu (paląca się turbina, cewki itd.). Rzekomo ma mieć na to wpływ wyższa temperatura spalania LPG, w porównaniu do benzyny. Ile w tym prawdy? Czy takie twierdzenia mają pokrycie w faktach? Jeśli tak jest to czy można temu jakoś zapobiec?Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc! :)

Praktyk:

W swoim doświadczeniu warsztatowym bardzo wiele razy miałem i mam do czynienia z silnikami 1.8 Turbo w różnych mocach, które prawidłowo funkcjonowały i funkcjonują na gazie. Wpływ na żywotność silnika ma nie tylko eksploatacja auta na gazie, ale zwłaszcza prawidłowa eksploatacja auta z turbiną (m.in. prawidłowe rozgrzewanie i studzenie turbiny). Jeżeli chodzi o uszkodzenie cewek jest to słaby punkt tych silników i uszkodzenia ich występują również często w przypadku aut zasilanych wyłącznie benzyną. Spadek mocy na poziomie 3% wydaje się wartością realną przy prawidłowym montażu i kalibracji systemu. Z instalacji, które również sprawdzą się przy tym silniku mogę wymienić np.: Landi Renzo, która jako jedna z nielicznych posiada reduktory do silników turbo.
Instalacja BRC sprawdzi się w tym aucie a rekomendacja kolegi, który użytkuje taki sam samochód z taką istalacją to dodatkowy powód by nie zwlekać z montażem.





Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.