05.03.2009
Jaką instalację LPG wybrać?

MB 190

samochód: Mercedes

Pytanie

Witam! Mam pytanie dotyczące instalacji w Mercedesie 190 z 1990roku. Problem polega na tym, że w kilku miejscach odmówiono mi montażu ze względu na brak części w innych mówiono, że to nieopłacalne bo gaz będzie źle działał w tym silniku. Jest tam mechaniczny gaźnik (tak usłyszałam) i coś ma się ponoć ciągle psuć i źle działać. Nie wiem więc czy warto... Wiele opinii więc pytam Eksperta i proszę o pomoc:)

Praktyk:
W tym aucie mamy do czynienia z mechanicznym wtryskiem paliwa "KE-JETRONIC". Rzeczywiście jest to dosyć trudny rodzaj zasilania benzyną do przerobienia na gaz. Konstrukcja układu benzynowego zapewnia precyzyjne dawkowanie benzyny, ale jest wyjatkowo wrażliwa na tzw. "strzały" na gazie czyli inaczej "powroty płomienia" czyli zapalanie się mieszaniny gazu z powietrzem, która znajduje się w układzie ssącym i pomiarowym. Takie "zapalenie się" mieszanki objawia się tzw. "strzałem", którego energia niszczy delikatne elementy układu pomiarowego - w tym konkretnym przypadku - "klapę spiętrzajacą". W samochodach, w których jej nie ma konsekwencje "strzałów:" są znacznie mniejsze lub prawie nie występują.Przy montażu instalacji II generacji mogą wystąpić problemy ze stabilnością biegu jałowego na gazie i ewentualnymi "strzałami" w układ dolotowy. "Strzały" mogą uszkodzić układ pomiarowy paliwa (mechanizm klapy spiętrzającej). Sekwencyjny wtrysk (IV generacja- bardzo dziś popularna i gwarantująca mmiędzy innymi brak "strzałów") nie jest możliwa do założenia z uwagi na brak elektrycznego sterowania wtryskami benzyny.Założenie instalacji III generacji (system ciągłego wtrysku gazu) wyeliminuje nam "strzały" (zabezpieczy to układ benzynowy przed uszkodzeniem) mogą jednak nadal wystąpić problemy z biegiem jałowym. Trzeba wiedzieć, choć rzadko sie o tym mówi, że układ K,KE-Jetronic wymaga również obsługi i naprawy. Podczas eksploatacji na benzynie wydaje sie bezobsługowym. Jego konstrukcja i zasada działania czyni go bardzo wrażliwym między innymi na tzw. "lewe powietrze". Oznacza to, że cały układ ssący musi być szczelny. Zawiera on wiele połączeń, wężyków gumowych, które się starzeją i z biegiem czasu mogą tracić szczelność. Utrata tej szczlności będzie powodować nieprawidłwoości w pracy na benzynie (a tym bardziej będzie widoczne to podczas pracy na gazie - nierównomierny bieg jałowy, falujące obroty, gaśnięcie). Dodatkowo należy pamietać, iż te układy mechanicznie też się starzeją (a jest to właśnie wtrysk mechaniczny) co również wpływa na obniżenie ich sprawności.Reasumując, ten rodzaj wtrysku benzyny jest wyjątkowo kłopotliwy do montażu instalacji gazowej. Nie można gwarantować bezawaryjnej pracy układu ze względu na jego specyfikę. Jeżeli Pani oczekuje bezawaryjnej, spokojnej eksploatacji na gazie (co oczywiste ;-) - to odradzam montaż w tym typie samochodu. W przypadku tego samochodu ilość możliwych problemów, ceny i trudności z kupieniem części (to rozwiązanie techniczne nie jest już produkowane i stosowane) może przewyższać korzyści z taniej jazdy na gazie.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.