14.10.2010
Jaką instalację LPG wybrać?

MB W124

samochód: Mercedes W124 E 1995 r. | 16V | 150km, automat

Pytanie

Witam serdecznie!Mam na oku zakup jednego z 2 modeli Mercedesa W124 E220 lub E280, lata ’94-96, automat, z przebiegiem w granicach 200 -250 tys. km.E220 - silnik M111 - 4 cyl., 150km, zmienne fazy rozrządu.E280 - silnik M104 - 6 cyl. 193km, nie wiem czy sa zmienne fazy czy nie.Oba z wtryskiem elektronicznym.Moje roczne przebiegi oscyluja w granicach 20 000kmInteresuje mnie montaż inst. LPG do tych modeli.Mam kilka pytań:1. jak te silniki toleruja gaz?2. czy wystarczy tutaj STAG 300, czy lepiej założyć LANDI RENZO?3. lubryfikator - konieczny czy nie?4. czy przy podanym nie małym już przebiegu tych samochodów zakładać gaz czy lepiej sobie odpuścić, w sumie to Mercedes ale nie wiem czy trwały podobnie jak diesel w tym modelu.4. który model z podanych samochodów polecacie mi Państwo bardziej pod kątem montażu inst. LPG?Dziękuje z góry za odpowiedź i pozdrawiam.

Praktyk:

Oba wymienione przez Pana silniki bardzo dobrze znoszą eksploatację na gazie. W mojej ocenie przebieg auta nie jest wykładnikiem jego sprawności i kondycji technicznej, a tak naprawdę tym warunkujemy inwestycję w montaż instalacji LPG. Biorąc pod uwagę rocznik auta z powodzeniem można zdecydować się na instalację Stag 300 i w przypadku obu silników nie ma konieczności stosowania lubryfikacji. Zarówno silnik 2.2 jak i 2.8 bardzo dobrze znosi eksploatację na gazie, choć z pewnością montaż do silnika 2.2 z tytułu mniejszej ilości cylindrów będzie tańszy natomiast silnik 2.8 daje na pewno większą radość z jazdy, zwłaszcza przy automatycznej skrzyni biegów.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.