18.04.2016
Który samochód wybrać do LPG?

Mazda 6 (2012), Kia Optima (2012)?

Samochody:
- Mazda 6 2012 r., 1.8L MZR Sport 120 KM (88 kW)
- Kia Optima 2012 r., 2.0 DOHC 165 KM

Uwagi pytającego:

Który z tych silników bardziej nadaje się do zagazowania? Jakie mogą wystąpić ewentualne problemy w trakcie eksploatacji ?

Praktyk:

Oba silniki mogą być z powodzeniem dostosowane do zasilania gazowego z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. W przypadku zastosowania systemu V generacji nie jest potrzebna dodatkowa lubryfikacja.

Silniki obu pojazdów wymienionych w pytaniu mają regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo sprawdzać (co około 30 tys. km).

Podczas eksploatacji na gazie może skrócić się żywotność gniazd zaworowych, szczególnie jeśli nie będzie regularnie wykonywana regulacja luzów zaworowych lub silnik będzie użytkowany bez sprawnie działającej lubryfikacji.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.