14.11.2013
Pytanie o eksploatację instalacji.

Mazda 6 - Wypadanie zapłonu 4 cylinder

samochód: Mazda 6 2003 r. | 16V
instalacja: STAG
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna

Pytanie

Check engine sygnalizuje błąd wypadania zapłonu - 4 cylinder. Wymienione przewody i świece dwukrotnie. Po pierwszym razie problem na jakiś czas zniknął. Po powrocie niedomagania nastąpiła wymiana drugi raz. Nastepnie wymieniona cewka i dalej to samo. Pojawiło się szarpanie na obciążonym silniku (wysoki bieg, małe obroty, duży gaz). Występują również wibracje na małym gazie. Po jeździe na goracym silniku występuje problem z uruchomieniem, tzn. odpala ale nie na raz. W serwisie STAGa po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach stwierdzono, że na tym 4 jest 11, a na 1 chyba bylo 15 o ile dobrze zauważyłem. Mechanik stwierdził, że zawory do szlifowania i głowica do wyjęcia. Proszę o radę. Mazda ma 260 tys. km w tym na gazie 90 tys. Regularnie, co 10 tys. km serwis gazu. Niestety ktoś mi ubzdural kiedyś, że ten silnik ma hydrauliczną regulację zaworów i niestety nigdy jej nie robilem, czyli od przebiegu 112 tys. km. Niestety mój błąd. Co teraz mogę zrobić. Instalacja montowana w serwisie fabrycznym - STAG 300 Premium.

Praktyk:

Przede wszystkim ważne jest czy objawy opisane przez Pana występują również na benzynie. Jeżeli tak, to rzeczywiście niższe ciśnienie sprężania na 4-tym cylindrze może być powodem Pana problemów. Jednak jeżeli różnica jest niezbyt duża proponuję zacząć od regulacji luzów. Może jeszcze to uratuje sytuację. Natomiast jeżeli problemy występują tylko na gazie przyczyny upatrywać należy w instalacji LPG (sprawności wtryskiwaczy lub poprawności regulacji).




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.