03.03.2016
Pytanie o eksploatację instalacji.

Mercedes A-Class (2010), A 170 Blueefficiency 1.7 116 KM (85 kW)

instalacja: Zavoli
reduktor: Zavoli
wtryskiwacze: Zavoli

Pytanie:

Witam,

Zakupiłem autko niedawno i chciałbym poznać zasadę działania owej instalacji (Zavoli), proces przełączania się z benzyny na LPG, wskaźniki na urządzeniu wskazującym zawartość butli (opis kontrolek) i czy jest możliwość konfiguracji podobnie jak w BRC. Chodzi mi o sygnały dźwiękowe kończącego się gazu czy przełączania ręcznego.

Z góry dziękuję

Praktyk:

Nigdy nie montowałem instalacji Zavoli i nie eksploatowałem instalacji tej marki, lecz nie sądzę, żeby jej użytkowanie różniło się od innych systemów LPG. Zatem jeśli przełącznik jest w pozycji LPG to po rozruchu silnik pracuje on na benzynie i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przełacza się na LPG. W fazie rozgrzewania silnika świeci się dioda wskazująca zasilanie benzyną lub pulsuje dioda zasilania LPG. Po przełączeniu na LPG dioda zasilania gazem zaświeca się na stałe.

Jeśli w przełączniku jest wskazanie poziomu paliwa to im więcej diod świeci się tym więcej gazu jest w zbiorniku. Dioda rezerwy ma z reguły kolor czerwony.

W przypadku skończenia się gazu diody na przełączniku zaczynają pulsować i zostaje uruchomiony sygnał akustyczny (samochód już wtedy jedzie na benzynie). Aby wyłączyć tą sygnalizację należy przełączyć się na benzynę. Tak się dzieje we wszystkich instalacjach.

Jeśli wydaje się Panu, że coś działa inaczej i wymaga wyjaśnienia to proponuję skontaktować się z jednym z warsztatów zajmującym się montażem i obsługą instalacji Zavoli.

Oto link, pod którym można znaleźć kontakt do warsztatów Zavoli

Warsztaty Zavoli




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.