13.11.2013
Pytanie o eksploatację instalacji.

Mitsubishi ASX instalacja STAG 300-4 Premium

samochód: Mitsubishi

Pytanie

Szanowni Państwo,

W chwili obecnej (listopad 2013) Mitsubishi Poland proponuje samochody (m.in model ASX) wyposażone w instalację gazową STAG 300-4 PREMIUM z reduktorem AC typ R01 model 150 i listwą wtryskową AC W01-4. Dowiedziałem się również, że w tym przypadku lubryfikacja gniazd zaworowych jest zbędna ponieważ nie spełnia swojego zadania tzn. kiedy zawory i gniazda zaworowe są najbardziej obciążone termicznie to i tak nie są chłodzone. Dlatego producent nie montuje lubryfikatora. Gniazda nie są fabrycznie utwardzane.

Serdecznie proszę o fachową opinię na temat w/w zestawu do silnika MiVEC 1.6, 117KM

  1. Czy faktycznie może nie być wymagana lubryfikacja?
  2. Czy w/w wtryskiwacze spełnią swoją rolę i czy będą one dużo gorsze od wtryskiwaczy HANA?
  3. Co ile kontrolować luz zaworowy? Zamierzam po 50 tys. km Na benzynie jest zalecenie po 100tys.km.
  4. Jaki olej silnikowy byłby najlepszy do tego modelu:
    • Motul 5W-40 specyfic LPG/CNG,
    • ENEOS SUSTINA 5W-30 lub 5W-40,
    • MOBIL1 ESP 5W-30 lub ESP 0W-40,
    • SHELL HELIX Ultra Extra 5W-30.

Czy może jakiś inny? Proszę o wskazanie jednego (oczywiście opinię będę traktował jako subiektywną i niezobowiązującą).

Ogólnie czy Mitsubishi ASX MiVEC nadaje się do LPG, ponieważ słyszałem o częstych problemach z gniazdami zaworowymi i głowicami. A może to plotki i wszystko jest w najlepszym porządku. Pragnę dodać, że firma AC STAG udziela 3-letniej gwarancji na w/w instalację gazową.

Serdecznie dziękuję i proszę o długą, wyczerpującą odpowiedź.

Z wyrazami szacunku

Marek Wolański

Praktyk:

W swojej praktyce warsztatowej wiele razy spotkałem się z nowymi Mitsubishi z zamontowaną instalacją STAG i nie sprawiały one problemów w czasie eksploatacji, a wtryskiwczae AC W01 spełniają oczekiwania silnika ASX 1.6 MIVEC. Do działania silnika na gazie lubryfikacja nie jest wymagana. Ma ona na celu zminimalizować wpływ eksploatacji silnika na gazie, na sprawność głowicy. Nie zwalnia to jednak z konieczności okresowej kontroli ewentualnie regulacji luzów zaworowych. Faktem jest, że firma AC nie proponuje stosowania lubryfikacji przy tych silnikach.

Wtryskiwacze AC W01 spełniają swoją rolę, ale adaptowałem również te silniki na wtryskiwaczach Hana i działają one także bezproblemowo. Różnice mogą dotyczyć okresu eksploatacji. W przypadku, gdy kontrola luzów zworowych podczas eksploatacji na benzynie jest przewidziana co 100 tys. km skrócenie tego okresu o połowę przy eksploatacji na gazie wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. Trudno wskazać mi jedną markę oleju, nie potrafię ocenić jak będą spisywały się te poszczególne protukty w przypadku silnika 1.6 MIVEC.Są to produkty bardzo dobrej jakości i o podobnych parametrach.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.