18.01.2014
Jaką instalację LPG wybrać?

Montaż LPG do Forda C-max z 2013 r., 1,6 16V Ti VCT 92 kW

samochód: Ford C-MAX 2010 r. | 16V | w powyższej tabeli brak mojego typu silnika i rocznika produkcji samochodu

Pytanie

Chcę zamontować instalację BRC SQ24.11 do Forda C-Max z 2013r (X.2013) z silnikiem 1,6 16V Ti VCT 92 kW (w tabeli poniżej nie ma tego typu silnika ani rocznika samochodu).

Czy ten silnik ma wtrysk pośredni czy bezpośredni?

W dwóch serwisach ASO Forda !!! otrzymałem dwie sprzeczne odpowiedzi (może źle usłyszeli pytanie przez telefon ale podawałem typ silnika tak jak w tytule niniejszej korespondencji).

Poprzednio jeździłem Focusem II z 2006r 1.6 74 kW z LPG (BRC z lubryfikacją), przejechałem 110 000 km i nic się nie działo, auto dalej jeździ u mojej córki. A też się naczytałem że Fordy nie nadają się do LPG.
Mam teraz dylemat w związku z tymi informacjami autoryzowanych serwisów o rodzaju wtrysku w moim nowym C-maxie.

Bardzo proszę o odpowiedź:

  • jaki wtrysk ma ten silnik, pośredni czy bezpośredni??
  • jaką regulację zaworów, hydrauliczną czy ręczną?

No i co Pan sądzi na temat instalacji LPG w tym silniku?

Pozdrawiam

Zygmunt K.

Praktyk:

Według dostępnych mi źródeł, silnik wolnossący 1.6 TI VCT 125 KM, to jednostka z pośrednim wtryskiem benzyny do kolektora ssącego i można zamontować do niej instalację IV lub V generacji. W przypadku instalacji IV generacji z uwagi na regulowane luzy zaworowe zalecam dodatkowo montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Nie jest on wymagany w przypadku instalacji V generacji.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.