Montaż gazu do KIA

status: zakończone samochód: Kia Cee'd 2008 r. | 1,4 | 109
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna

Pytanie:
Czy mogą wystąpić jakieś problemy z instalacją sekwencyjną w Cee’d? Jaką instalację najlepiej montować w tym samochodzie?
ibazela | 04.09.2011
Praktyk:
W swoim doświadczeniu warsztatowym niejednokrotnie spotkałem się z samochodami Kia Ceed z zamontowaną...

Pełna dpowiedź dostępna po zalogowaniu.


Inne porady

Czy trojaczki warto gazować? (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1 - silnik 1,0)

status: zakończone model samochodu: Toyota Aygo 2001 r. | 1,0 (50 kW) | po 2010 roku

Szczegółowa treść zapytania:

Czy silniki 1-litrowe (Toyota Aygo, Peugeot 107 i Citroen C1) można zagazować tak aby cieszyć się bezproblemową eksploatacją? Czytałem wiele opinii o niedostosowaniu głowicy do zasilania gazem, bardzo szybkim wypalaniu gniazd zaworowych itp. Ewentualnie jaką instalację zastosować i na co zwrócić szczególną uwagę?

letos | 19.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Opisane przez Pana jednostki napędowe rzeczywiście maadają dość delikatne materiały użyte na... pełna odpowiedź

Reduktor i wtryskiwacze LPG do instalacji AG

status: zakończone model samochodu: Renault Megane Scenic/Scenic 2000 r. | 2,0 (103 kW) | 16V
system LPG: AG DGI

Szczegółowa treść zapytania:

Mam fabryczną instalację LPG w Renault Megane Scenic RX4. Wiem, że poszły mi 2 wtryskiwacze (zalewają) i reduktor, bo przepuszcza nie w tą stronę co potrzeba i mam za wysokie ciśnienie. Instalacja jest od nowości w aucie. Czy jest możliwe zakupienie tych części, czy lepiej wymienić na nową. Jeśli tak to na jaką?. Reduktor to AG Holland typ SGI dedykowany do Renault.

maniu | 17.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Niestety według mojej wiedzy może być problem z dostępnością części do instalacji AG SGI tj.... pełna odpowiedź

Jaka instalacja LPG? Volvo V70 2,0 203 KM 2011 r.

status: zakończone model samochodu: Volvo V70 | 2,5 (142 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Jaką instalację LPG można zainstalować do samochodu Volvo V70 III; automat; 2,0; 203 KM; 2011 r.

Przybliżona cena?

Jurek | 17.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Z marek instalacji dostępnych na rynku do Pana auta można zastosować np. systemy BRC, Landi Renzo,... pełna odpowiedź

Jakie wtryskiwacze LPG? Golf IV 2002 (silnik 1,6 77 kW)

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Golf 1997 r. | 1,6 (77 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam Golfa IV, 2002 r., 1.6 16V, 105 KM. Czy wtryskiwacze Hana (czarne) będą odpowiednie do tego silnika? Mam teraz zamontowane Valtek 0104, lecz za dopłatą 200 zł mogę mieć wymienione na czarne Hany. Pytałem o czerwone ale podobno czarne do tego silnika wystarczą.

mateoo | 17.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Wtryskiwacze czarne Hana to bardzo dobra propozycja do Pana silnika i zdecydowanie warto nimi zastąpić... pełna odpowiedź

Passat B5 dusi się na większych obrotach (silnik 1,6 74 kW)

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Passat 1996 r. | 1,6 (74 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam Passata B5, 98 r., pojemność 1.6 74 kW i gaz, sekwencję. Problem wygląda tak, że ostatnio myłem silnik po wymianie oleju i auto zaczęło się dusić, wymieniłem filtry gazu, świece, wszytko przedmuchalem i jest troszkę lepiej, ale przy większych obrotach dalej się dusi. Zauważyłem, że z jednego wtrysku odpadła plomba i się zastanawiam czy to coś znaczy, bo na dobrą sprawę powietrze się tam zbiera.

Wygląda to tak http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/images/poradnik-lpg/listwa-wtryskowa2.jpg, tylko ostatni wtrysk nie ma tej plomby/zaślepki, czy jak to się nazywa na końcu wtrysku od śrub.

Patryk | 16.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Zaślepka na wtryskiwaczach typu Valtec (takie Pan przedstawił w załączonym linku) to jedynie "plomba"... pełna odpowiedź

VW Golf 1.8, 66 kW pełny wtrysk - duże spalanie LPG (I generacja)

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Golf 1990 r. | 1,8 (66 kW) | 8V
system LPG: D. T. GAS System

Szczegółowa treść zapytania:

Witam!

Mam problem ze swoim Golfem III 1.8 90 KM na pełnym wtrysku (USA). VW ma instalację gazową Lovato. Była na krokowcu ale zmieniona na śrubę. Problem dotyczy dużego spalania, około 15 l gazu na 100 km.

Walcząc z tym wymieniłem/zrobiłem:

  • świece jednoelektrodowe - tak doradził gazownik,
  • kable zapłonowe, kopułka i palec zapłonowy - wymienione przez mechanika,
  • termostat - stary nie trzymał temperatury - sam wymieniałem,
  • membrany/uszczelki w reduktorze (Lovato RG92) - zrobiłem sam
  • filtr gazu - zrobiłem sam

Instalacja była regulowana już przez kilku gazowników, spalanie takie samo. Dodam, że wcześniej Golf palił mi około 10 l gazu. Problem zaczął się gdy oddałem go do mechanika/gazownika, który mi wymienił rozrząd, kable zapłonowe i kopułkę. Auto pali zawsze zimne czy ciepłe. Teraz zacząłem się zastanawiać czy winą tego może być np. przestawiony rozrząd - po prostu mechanik spaprał robotę.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Dodam także, że auto spala bardzo dużo benzyny - ale to może być po prostu sonda lambda, bo po jej odłączeniu nic się nie dzieje.

Rocznik auta: 1996.

Matadeusz | 15.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Z Pana opisu wynika, iz od strony instalacji LPG zostało zrobione wszystko jak należy. Możliwe, że Pana... pełna odpowiedź

Jaka instalacja LPG do Astry J (1,6 Ecotec, 115 KM)

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1997 r. | 1,6 (85 kW) | 16V | dane auta w zapytaniu bo formularz nie widzi rocznika 2010

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Kupuję autko z 2010, Astra J z silnikiem Ecotec 1,6 115 KM (85 kW). Obecnie jeżdżę Astrą G 1,4 Twinport. Przejechałem na gazie 200 tys. km (Landi Renzo) i oprócz wymiany listwy gazowej, która się posypała po około 40-50 tys. km żadnych innych negatywnych skutków zagazowania nie odczuwałem. Instalacja jest bez lubryfikacji (standardowo rusza na benzynie).

Czy może Pan polecić jakąś instalację do nowego Opla i czy wymaga on lubryfikacji?

Dzięuję z góry

Pozdrawiam

Piotr

piotrw43 | 15.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Silniki 1.6 montowane w Astrze J mają regulowane luzy zaworowe. Zatem przy montażu instalacji IV... pełna odpowiedź

Samoczynne wyłączanie LPG w trakcie jazdy (Berlingo 1,4)

status: zakończone model samochodu: Citroen Berlingo 1987 r. | 1,4 (55 kW) | Rok produkcji 2004 Silnik 1,4 I X C REDUKTOR HL PROPAN-MAGIC
system LPG: ESGI

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Po założeniu instalacji LPG Tomasetto w samochodzie w ciągu roku pięć razy popsuła się pompa paliwa, przy czym zaznaczam że zawsze jest przynajmniej pół baku paliwa. Jaka może być tego przyczyna? Po za tym podczas jazdy np. przy dojeździe do skrzyżowania wyłącza się gaz, a załącza benzyna na kilka sekund słychać charakterystyczne kliknięcie przełączania.

Co może być tego przyczyną?

Instalacja ma dopiero półtora roku.

markel | 13.01.2015
Odpowiedź praktyka:
W swoim doświadczeniu warsztatowym wielokrotnie spotkałem się z tymi modelami samochodów... pełna odpowiedź

pytanie o serwis ICOM JTG

status: zakończone model samochodu: Skoda Superb 1987 r. | 1,8 (110 kW) | 20V
system LPG: JTG

Szczegółowa treść zapytania:

Witam wszystkich,

Niedawno zakupiłem Skodę Superb 1.8T z instalacją ICOM JTG w Niemczech.

Pytanie brzmi. Czy w Polsce jest ktokolwiek, kto w razie usterki bezproblemowo naprawi mi taką instalację?

Pozdrawiam

bodzilla | 13.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Wydaje mi się, że firma Auto Gaz Holandia montuje i obsługuje te systemy. pełna odpowiedź

Nowa Toyota Sienna, czy instalować gaz?

status: zakończone model samochodu: Toyota | Niestety w wyszukiwarce brak danych o tym modelu.

Szczegółowa treść zapytania:

Czy obecnie na polskim rynku jest dostępna instalacja do tego rodzaju silników? Jaka instalacja będzie najlepsza, koszty nie grają roli.

grisza285 | 12.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli jest to silnik z wtryskiem pośrednim do kolektora dolotowego, to nie ma problemu z doborem... pełna odpowiedź

Astra H 2005 1.4 66kW

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1995 r. | 1,4 (66 kW) | 16V | rocznik 2005

Szczegółowa treść zapytania:

Pewnie parę razy było to pytanie, czyli jaką instalację najlepiej zamontować do ww. silnika. Natomiast gdzieś wyczytałem, że przy niektórych instalacjach lubi się rozjechać mapa wtrysków benzyny ale nigdzie nie potrafię znaleźć szczegółów na ten temat. Co zrobić żeby tego uniknąć? Czy lubryfikacja da coś w przypadku tej jednostki, bo jeden gazownik coś o niej wspominał jak pytałem o koszt montażu. Czy jest ona zbyteczna?

szturcu | 07.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Z instalacji IV generacji dostępnych na rynku polskim do tego silnika można z powodzeniem zastosować np.... pełna odpowiedź

Problem z uruchamianiem na zimnym silniku (Skoda Roomster 1.4)

status: zakończone model samochodu: Skoda Roomster/Praktik 1992 r. | 1,4 (63 kW) | 16V | Samochód z 2008r -jest błąd w polu wyboru
system LPG: BRC

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Od jakiegoś miesiąca mam problem z pierwszym uruchamianiem samochodu na zimnym silniku. Rozrusznik kręci, a silnik nie odpala. Potrzeba 3-4 prób żeby go odpalić. Zostały wymienione świece i filtr paliwa (Pb) ale problem dalej został.

Po wyłączeniu gazu przełącznikiem i kilku dniowej jeździe wyłącznie na benzynie problem ustąpił. Samochód był zatankowany do pełna benzyną i dodany preparat do czyszczenia wtryskiwaczy. Auto pali z pierwszego razu. Po ponownym włączeniu LPG znów powrócił problem z rozruchem na zimnym silniku (jak pierwszy raz odpali to już później nie ma problemu, chyba że dłużej postoi 1-2 godziny).

Pytanie, gdzie szukać problemu?

Dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

grzejak | 06.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Z opisu nasuwa się wniosek, iż powodem może być niewłaściwa kalibracja instalacji gazowej skutkująca... pełna odpowiedź

Po ręcznym przełączeniu na benzynę silnik prawie gaśnie (VW Passat 1.8)

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Passat 1992 r. | 1,8 (66 kW) | 8V
system LPG: Bingo

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Instalacja Bingo M, silnik VW mono 1,8 ADZ.

Ostatnio zauważyłem, że po przełączeniu pracy z gazu na benzynę silnik nie trzyma nawet obrotów biegu jałowego. Dzieje się tak zarówno na zimnym, jak i rozgrzanym silniku. Jego obroty są wtedy tak niskie i niestabilne, iż wahają się blisko zatrzymania pracy (strzałka obrotomierza stoi wtedy blisko 0 rpm). Próba normalnego zwiększenia obrotów zatrzymuje pracę silnika. Jedynie powolne, stopniowe wciskanie pedału gazu (by nie zdusić jego pracy) pozwala dojść do obrotów ponad 2000 i wtedy silnik zaczyna już pracować normalnie. Przy uruchomieniu silnika na benzynie pracuje on bezproblemowo. Przejście z benzyny na gaz i praca na gazie również bezproblemowo.

Z góry dziękuję za udzielenie pomocy.

Pozdrawiam

jafo | 05.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Powoedem takiego zachowania może być nie zamykający się silnik krokowy Bingo. Wówczas do... pełna odpowiedź

Strzelanie w tłumik, szarpnięcia przy przejściu na gaz (Skoda Fabia 1.2)

status: zakończone model samochodu: Skoda Fabia 2006 r. | 1,2 (47 kW) | 12V | kod silnika BME
system LPG: AG Centrum

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Problem przedstawia się następująco. Auto ma 8 lat. Instalację gazową założono przy przebiegu 80.000 km. Na LPG wyjeżdżone dotąd 20.000 km. Od początku zauważalne były problemy z przejściem z Pb na LPG. Auto mocno szarpało przy przejściu podczas przyspieszania, gasło gdy przełączenie następowało na jałowym biegu, nawet po wymienieniu świec (na NGK) i sondy lambda przed katalizatorem (NGK/NTK). Ustawienie kolejnego przełączania cylindrów i nakładanie faz paliw (chwilowa praca na obu rodzajach) na tyle załatwiło problem, że auto już mocno nie szarpie i nie gaśnie, jednakże w momencie przejścia na LPG podczas przyspieszania dalej jest odczuwalne ewidentne przyhamowanie silnika.

Głównie jest to zauważalne podczas pierwszego rozruchu danego dnia, od zupełnie zimnego silnika. Dodam, że sterownik to Zenit PRO OBD. Większy problem pojawił się jednak po niedawnej wymianie rozrządu (łańcuch się rozciągnął). Chociaż nie sądzę, aby to się w jakikolwiek sposób ze sobą wiązało. Po pewnym czasie auto zaczęło strzelać z końcowego tłumika podczas zmiany biegu w toku gwałtowniejszego przyspieszania. Dzieje się tak tylko podczas jazdy na LPG. W pewnym momencie przy zmianie biegu przy większej prędkości i wysokich obrotach wybuch był tak silny, że rozerwało tłumik końcowy. Tłumik został wymieniony, a problem dalej pozostał. Wszystko to dzieje się generalnie powyżej 3 tys. obrotów. Znowu wymieniłem świece (tym razem BOSCH), mimo, że poprzednie miały niecałe 8.000 km, nic to nie poprawiło.

Jestem u montera LPG średnio co 2 tygodnie, on jednak nie potrafi rozwiązać problemów. Według niego może się tak zdarzyć, że mieszanka będzie się dopalać w tłumiku. Ale czy aż tak, że po niedawnym wybuchu myślałem, że kolejny tłumik będzie do wymiany? Dodam, że auto było ostatnio w 2 niezależnych zakładach mechanicznych i poza wspomnianą wymianą rozrządu, stwierdzono, że jest sprawne mechanicznie. Instalacja LPG oczywiście jest na gwarancji. Co mogę zrobić i gdzie udać się po poradę? Jestem gotów przejechać nawet kilkaset kilometrów, aby tylko ktoś poważnie pochylił się nad problem, bo za jakiś czas wymienię bez potrzeby pół samochodu, a problem nadal nie zniknie.

ruuudi | 04.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Przy założeniu, że silnik jest w pełni sprawny i na benzynie nie ma żadnych problemów powodem... pełna odpowiedź

Ustawienie wskaźnika gazu na butli (wskaźnik WPGH-1, Nissan Primera 1.8)

status: zakończone model samochodu: Nissan Primera 2000 r. | 1,8 (85 kW) | 16V
system LPG: STAG

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam takie pytanie. Posiadam butlę gazową umieszczoną w miejscu koła zapasowego, butla ma całkowitą pojemność 32l, jak wiadomo do butli wchodzi mi około 28 l gazu (80% pojemności). Na butli mam zamontowany czujnik poziomu gazu halla WPGH-1.

Czy jeżeli mam zatankowaną butlę do pełna, czyli te 28 l, to strzałka na wskaźniku powinna pokazywać full (czyli być na piątym zielonym polu), czy powinna jak gdyby uwzględniać te 80% pojemności i nie pokazywać pełnego zbiornika?

Wskaźnik ten można regulować. Stąd też moje pytanie ponieważ u mnie po zatankowaniu do pełna strzałka jest na czwartym polu czyli pokazuje 4/5 gazu.

lukee84 | 03.01.2015
Odpowiedź praktyka:
Napełnienie zbiornika w 80% to dla wskaźnika gazu 100%. Zatem przy zatankowaniu zbiornika gazu w ilości... pełna odpowiedź

Bardzo duże spalanie gazu (Hyundai Trajet 2.0)

status: zakończone model samochodu: Hyundai Trajet 2000 r. | 2,0 (100 kW) | 16V
system LPG: Lovato

Szczegółowa treść zapytania:

Jak już pisałem problem ze spalaniem zaistniał po wymianie parownika. Stary parownik przeciekał tj. ciekł z niego płyn chłodzący. Wszystkie parametry pracy silnika na benzynie i na gazie są prawidłowe. Usłyszałem ostatnio opinie że do silnika z taką mocą (136 KM) powinien być większy parownik. Obecnie jest zainstalowany 100 HP.

Dla przypomnienia spalanie na benzynie po mieście 9l/100km, a na gazie 17l/100km. Na starym parowniku spalanie mieściło się w granicach 12,5l/100km. Zdaje mi się, że gdyby gaz przelewał się przez reduktor to zdarzały by się tzw. strzały. Nic się niepokojącego nie dzieje. Czy dobrym rozwiązaniem byłoby wymienienie całej instalacji gazu na taką z wtryskiem np. STAG 300?

grisza285 | 03.01.2015
Odpowiedź praktyka:
"Strzały" przy instalacjach II generacji występują najczęściej przy zbyt ubogiej mieszance, a nie zbyt... pełna odpowiedź




gazeo.pl 2007-2015 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.