LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

Najmniej problematyczna instalacja LPG do Mazdy 6

status: zakończone samochód: Mazda 6 2007 r. | 2,0 (108 kW) | 4V

Pytanie:

Witam,

Widzę że do Mazdy 6 2.0 (2007) polecane sa instalacje:
AC Stag 300-4 Premium, Landi Renzo, Elpigaz

Która z nich jednak bedzie najmniej problematyczna. Czy będzie to Landi Renzo?

Czy przy założeniu, że każda z tych instalacji będzie prawidlowo zainstalowana i wyregulowana, czy bądą jakieś różnice w osiągach samochodu lub spalaniu?

Jakie mogą być szacunkowe koszty wymienionych instalacji z lubryfikacją?

Pozdrawiam

jacupr | 10.03.2013
Praktyk:
Instalacja Landi Renzo uchodzi za jedną z lepszych na naszym rynku i dobrze współpracuje z...

Pełna dpowiedź dostępna po zalogowaniu.


Inne porady

Landi Renzo IG1 przerzuca na PB

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Golf 1999 r. | 1,8 (95 kW)
system LPG: Landi Renzo

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,
Postanowiłem w koncu zająć sie problemem, ponieważ jest on bardzo irytujący w ostatnim czasie. Opiszę o co chodzi. Podczas jazdy na LPG na ciepłym i na zimnym silniku, gdy wcisnę sprzęgło to przełącza mnie na Pb i piszczy przełącznik gazu. Dźwięk jest podobny do tego kiedy brakuje gazu, jednak sygnał jest dłuższy. Zaznaczam że zbiornik jest pełen. Podczas jazdy nie mogę zmienić na LPG tylko muszę się zatrzymać i odpalić auto ponownie. Wtedy jest poprawnie, do momentu w którym znów nie wcisnę sprzęgła przy zmianie biegu. Podobnie się dzieje kiedy np. stoję na postoju i trochę gazuję. Wtedy znow piszczy. Cewki nowe. Przepływomierz wymieniłem ostatnio. Zauważyłem ostatnio, że obroty czasem potrafią falowac kiedy podjeżdżam do skrzyżowania.
Ktoś może wie co się dzieje? Parownik to IG1, naprawiany zestawem naprawczym. Wszystko dokładnie poskładane. Problem powrócił długo po naprawie reduktora
Auto: Golf IV 1.8T z 1999 roku

xgabrys | 18.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Powodem takiego zachowania mogą być spadki ciśnienia na reduktorze. Przy założeniu, że reduktor... pełna odpowiedź

Znikające obroty na gazie

status: zakończone model samochodu: Renault Megane Scenic/Scenic 2001 r. | 1,8 (85 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Auto to Renault Scenic 1.6 16V z 2001r. Zamontowana jest instalacja tech 204. Podczas jazdy na gazie i puszczeniu nogi z gazu, obroty znikają i przełącza się na benzynę, nie ma tego kiedy wcisnę sprzęgło. Plus po stacyjce był wzięty z wtrysków, zmieniłem i wziąłem z innego miejsca i nie przyniosło to żadnego efektu co to może być?

szafran29 | 17.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Powodem zaniku obrotów może być wyłączanie cewek zapłonowych przy hamowaniu silnikiem tzw.... pełna odpowiedź

RAV 4 z 2008 roku, a instalacja LPG

status: zakończone model samochodu: Toyota RAV4 2006 r. | 2,0 (112 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam, czy można założyć instalację LPG do Toyota Rav 4 2.0 VVT-i 156 km z 2008r. Czy istnieje duże prawdopodobieństwo wypalenia gniazd zaworowych??

kruku1981 | 16.08.2014
Odpowiedź praktyka:
W swoim doświadczeniu warsztatowym wielkrotnie spotkałem się z silnikami Toyoty 2.0 VVT-i... pełna odpowiedź

Auto gaśnie na gazie

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1997 r. | 1,6 (74 kW, 100-101 KM) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam. Jeżdżę Oplem Astrą 1,6 16V z wtryskiem jednopunktowym. Auto po przełączeniu na gaz gaśnie . Czy przyczyną przyczyną może być elektrozawór?

rys | 14.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Trudno odpowiedzieć bez diagnostyki co jest powodem gaśnięcia silnika po przełączeniu na gaz. Przyczyn... pełna odpowiedź

Instalacja gazowa z lubryfikacją czy bez?

status: zakończone model samochodu: Honda CR-V 2004 r. | 2,0 (108 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam. Zasięgając opinii znajomych (polecających instalację gazową z lubryfikatorem) i pracowników serwisu Hondy (Ci zaś odradzają taką instalację gazową twierdząc, że to dodatkowa robota dla nich przy serwisowaniu ), nie wiem co by było najlepsze dla tego modelu auta. Jak wygląda później użytkowanie i żywotność głowicy?

suszkinn | 12.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Lubryfikacja ma za zadanie zmniejszyć ryzyko przedwczesnego zużycia głowicy, natomiast nie eliminuje... pełna odpowiedź

Jak odpalać ???

status: zakończone model samochodu: Opel Vectra 1996 r. | 1,8 (92 kW) | 16VV
system LPG: Elpigaz

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,
posiadam Opla Vectrę z silnikiem 1.8 16V. Przełacznik gazu ma trzy położenia: pierwszy pozwala na odpalanie na samej benzynie. Drugi na samym gazie i trzeci benzynie, by po rozgrzaniu przełączyć się LPG. Jednak gdy stosuje trzecią metodę auto się dławi, jest wołowate, brakuje mu mocy. Sytuacja poprawia się po przejechaniu ok.2 km. Jak na razie odpalam na samej benzynie, potem sam przełączam na gaz. A gdy silnik jest już rozgrzany odpalam z samego LPG. Czy to nie zaszkodzi silnikowi ???

Bmxjulek8 | 10.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Prawidłowo działająca instalacja pozwala na odpalanie w tzw. automacie czyli uruchamia na benzynie i po... pełna odpowiedź

Opel Signum 2.2 2003r

status: zakończone model samochodu: Opel Signum 2005 r. | 2,2 (114 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam, jaką instalację i z jakimi podzespołami warto zamontować do Opla Signum 2.2 z 2003 roku . Z góry dziękuję

majkel272 | 09.08.2014
Odpowiedź praktyka:
W roczniku 2003 silniki 2.2 występowały zarówno z wtryskiem pośrednim do kolektora ssącego jak i... pełna odpowiedź

montaż instalacji lpg

status: zakończone model samochodu: Alfa Romeo 156 2002 r. | 1,6 (88 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jaką instalację LPG warto założyć do Alfy Romeo 156 1.6 .16V z przebiegiem 120 tys km? Auto jest z 1998r. Czy silniki Twinspark dobrze znoszą instalacje LPG? Pozdrawiam

dino88-88 | 08.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 1.6 16V Twinspark dobrze funkcjonują na instalacjach IV generacji. Z marek instalacji dostępnych... pełna odpowiedź

Jaka instalacja do Jeep Patriot 2.4

status: zakończone model samochodu: Jeep Patriot

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,
Jaką instalacje zainstalować (IV czy V gen.), aby móc się cieszyć bezproblemową eksploatacją? Koszt instalacji jest sprawą drugorzędną, gdyż rocznie będę przejeżdżał ok. 30000 km, a samochodem mam zamiar pojeździć przez co najmniej 3 lata, więc i tak się zwróci. Głównie zależy mi na bezawaryjności, a obsługa instalacji ograniczała się do okresowych przeglądów.
Pozdrawiam.

grobus | 05.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 2.4 montowane w Jeepach Patriot to jednostki znane z samochodów Mitsubishi. Dobrze spisują... pełna odpowiedź

Jaki attuator?

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Passat 1992 r. | 1,8 (66 kW) | 8V
system LPG: Bingo

Szczegółowa treść zapytania:

Witam i ponawiam moje pytanie o attuator.
Pierwszy, attuator zamontowany razem z instalacją gazową przejechał ze mną ok. 40 tys. km czyli jakieś 3 lata. W czasie jazdy silnik przestał pracować. Okazało się, że attuator zablokował się na dobre. Drugi attuator przejeździł niecały miesiąc.
Proszę o podpowiedź, jaki, dużo lepszej jakości attuator (4-pinowy) mogę zainstalować, by móc jeździć autem bez stresu i obawy, że w nieoczekiwanym momencie odmówi posłuszeństwa..
Auto -jednopunkt ADZ a. W tej chwili założona jest kryza.
Do tej pory oba attuatory były KME BINGO M.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

jafo | 05.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Proponuję zastosować attuator taki jak przewiduje producent instalacji. Przypominam także o prawidłowym... pełna odpowiedź

Mazda 6 generacja I. Montaż instalacji LPG

status: zakończone model samochodu: Mazda 6 2006 r. | 2,0 (104 kW) | 16V | kombi

Szczegółowa treść zapytania:

Witam serdecznie.
Przymierzam się do zakupu auta używanego. Obecnie posiadam Renaut Megane I z LPG i jestem bardzo zadowolony, ponieważ odkąd założyłem instalację nie miałem z nią żadnych problemów. Chciałbym aby tak samo było w kolejnym aucie. Dlatego też nie ukrywam, że chce kupić auto "pod LPG". Pytanie: jak z LPG może współpracowac Mazda 6 generacji I. Interesuje mnie auto z roku 2005 lub 2006. Silnik to 1.8 lub 2.0. Czy ten silnik dobrze znosi gaz. Jeśli tak, to jaka instalacja lepsza IV czy V generacji. Czy w przypadku instalacji IV generacji należy stosować lubrifikator?
Z góry dziękuję za odpowiedź
mpolito

mpolit | 04.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki Mazdy 6 pierwszej generacji zarówno 1.8 jak i 2.0 dobrze spisują się na instalacjach IV i... pełna odpowiedź

Jaka instalacja gazowa Mercedes CLS 500

status: zakończone model samochodu: Mercedes Klasa CLS 2002 r. | 5,0 (225 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam! Mam pytanie jaką instalację gazową zamontować do Mercedesa CLS 500 306KM. Silnik 8 cylindrowy, dolnossący, rok prod.2006. Proszę również o opinię jak sprawuje się silnik z instalacją w tym samochodzie. Po wstępnym wywiadzie dowiedziałem się, że koszt instalacji gazowej BRC to około 6 tys zł z dwoma reduktorami. Dziękuję za fachową poradę.

remo | 04.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 5.0 V8 montowane w Mercedesach CLS bardzo dobrze spisują się na instalacjach IV generacji i przy... pełna odpowiedź

Problem z instalacją

status: zakończone model samochodu: Audi A6 1995 r. | 2,0 (85 kW) | 8V
system LPG: Zenit

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Mam problem z moją instalacją LPG marki Zenit, założoną w 2005r. Wtryskiwacze Valtek z cewką 1 Ohm, reduktor Tomasetto A 09. Instalacja załozona jest w Audi A6 C4 2,0 115 koni. Instalacja założona była 7 lat temu i sprawowała się dobrze, nic nie było regulowane tylko wymiana filtrów, aż zregenerowałem parownik (wymieniłem membrany i wyczyściłem ). Samochodem nie można poprawnie jeździć zachowuje się jakby nie miał odpowiedniej ilości gazu i spalanie się bardzo podniosło. Wymieniłem wtryski został, tylko czujnik tem. i ciśnienia gazu .Jak sprawdzić czujnik tem .i ciśnienia gazu? A może membrany są za twarde? Czy ten czujnik ciśnienia gazu jest ważny ?
Mam pytanie, które dysze się kalibruje ? Te w listwie (Valtek) czy w kolektorze ssącym ?
Pozdrawiam

maliniak100 | 03.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Elastyczność membran reduktora przy instalacji IV generacji nie ma tak wielkiego znaczenia jak w... pełna odpowiedź

Seicento 1,1 MPI po przełączeniu na gaz gaśnie

status: zakończone model samochodu: Fiat Seicento 2001 r. | 1,1 (40 kW) | 8V | rok 2005 , wybór jest do 2001 , 1,1 MPI
system LPG: Tartarini

Szczegółowa treść zapytania:

Witam. W samochodzie mam zamontowaną oryginalną instalację Tartarini, przebieg auta to 214 tys km, po przełączeniu na gaz, silnik gaśnie.Kupiłem autko z tym objawem, wymieniono mi parownik, wyregulowano - przez ok. 3 tys km było OK. Wczoraj wróciłem do domu na gazie, po ok. godzinie odpaliłem auto na benzynie i po przełączeniu na gaz silnik zgasł. Dzwoniłem do warsztatu który montował nowy parownik (razem z elektrozaworem ) - nie mają czasu - podpowiedzieli mi, że to może być silniczek krokowy. Faktycznie, po przegazowaniu na LPG, słyszę stuk zaworu w butli i silnik gaśnie. Wymontowałem silniczek krokowy, ale nie mam pojęcia jak go sprawdzić - styki są czyste, założyłem w miejsce silniczka rurkę - też gaśnie ...

graf17 | 01.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Brak pracy instalacji gazowej może mieć wiele powodów, przede wszystkim należy sprawdzić wypływ... pełna odpowiedź

Przygotowanie silnika do eksploatacji na LPG

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Passat 1988 r. | 1,8 (110 kW) | 20V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.
Pytanie dotyczy przygotowania silnika do eksploatacji na LPG, tak by nie wyskoczyły żadne niespodzianki związane z innymi parametrami spalania gazu (wyższa temperatura, inne napięcie w instalacji itd).
Silnik ma już przejechane 320 tys km i jestem przygotowany na spore inwestycje z tym związane.
Co warto wymienić na nowe lub zregenerować w silniku?
Czy mam się bać tzw. wypalenia nagaru który niewątpliwie się nazbierał i ewentualnie co zrobić aby się go pozbyć przed założeniem instalacji?

Powiedzmy, że koszta to sprawa drugorzędna. Najważniejsze aby technicznie wszystko było zrobione jak należy.

Passat B5 1.8t 150 KM

Pozdrawiam
Łukasz

nemeq | 31.07.2014
Odpowiedź praktyka:
Nie ma konieczności specjalnego przygotowywania silnika do montażu instalacji gazowej poza normalną... pełna odpowiedź

MB W124 300E rok 91

status: zakończone model samochodu: Mercedes W124 1997 r. | 3,0 (132 kW) | 12V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam i pozdrawiam z Gdańska.
Czytam o instalacji do tego modelu i... Wiele ostrzeżeń wszędzie oraz wielu użytkowników odradza montaż LPG w tym aucie.
Moje pytanie brzmi, jakie trzeba zastosować rozwiązanie instalując gaz, by mechaniczny wtrysk paliwa pozbawić możliwości przycierania się pompy lub wtrysków?

Rozumiem, że przy mechaniznym wtrysku w modelach dwuzaworowych na cylinder, wtryski pracują w sposób ciągły od momentu uruchomienia silnika. Domyślam się iż problem zaczyna sie w momencie kiedy zmienia się sposob zasilania z Pb na LPG, a mienowicie odcinamy dopływ benzyny i podajemy LPG.
W tym momencie wtryski mimo braku Pb wciąż pracują lecz już na sucho, bez samoczynnego smarowania paliwem i.....
No właśnie, co dalej? Jeśli dobrze dedukuję, to należy w tym momencie zapewnić wtryskom i pompie smarowanie alternatywne zastępując smarowanie paliwem.
Stąd moje pytanie do profesjonalistów.
Jaką instalację należy zastosować i w jaki sposób ją zamontować by wtryski były smarowane bez względu na rodzaj zasilania w danej chwili.
Wiem, że istnieją instalacje, które nie powodują uszczerbku na pracy i żywotności silnika w tych modelach, ale nie wiem które i z jakim rozwiązaniem technicznym, by problem smarowania rozwiązać?
Wierzę, że ktoś podpowie mi i objaśni merytorycznie i w szczegółach technicznych jak należy to wykonać.

Właśnie przyszedł mi do głowy szatański plan jeśli chodzi o smarowanie mechanicznego wtrysku paliwa po przełączeniu zasilania silnika na gaz.

Czy gdybym do zbiornika na benzynę dolał niewielką ilość syntetycznego oleju do dwutaktów czyli np. Motul 2T do wyczynowych motorów krossowych dwusuwów?
Czy taki zabieg pomógłby rozdzielaczowi mechanicznemu i wtryskom by nie ulegały znacznemu zużyciu w czasie pracy na lpg?
Czy ta niewielka dawka oleju rozpuszczona w benzynie wystarczyłaby na to by uład był smarowany po odcięciu benzyny?
No i czy nie ma tam jakiś uszczelnień gumowych lub z innych materiałów, które ów olej rozpuszczony w benzynie i pozostający cały czas w układzie mógłby zniszczyć lub rozpuścić i rozszczelnić?
Proszę o szczegółową odpowiedź jakie konsekwencję może pociągnąć za sobą taki zabieg z dolaniem oleju do benzyny, by poprawić smarowanie mechanicznego wtrysku kiedy silnik pracuje na LPG?
Pozdrawiam i czekam z ciekawością na propozycje tych, którzy na tym temacie zęby zjedli i cieszą się bezawaryjną pracą swoich maszyn.
J.

Jakomogd | 30.07.2014
Odpowiedź praktyka:
Zacieranie wtryskiwaczy benzynowych przy wtrysku mechanicznym podczas eksploatacji na gazie to tylko jeden... pełna odpowiedź




gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.