26.03.2011
Pytanie o eksploatację instalacji.

Nie do usunięcia dotychczas

samochód: Kia Opirus 2004 r. | 24V | 203
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna
reduktor: Landi Renzo

Pytanie

Wypadanie zapł. na 2,4,6 (6-najczęściej) cyl. na zimnym silniku (po 20 min. problem jakby maleje, ale już pali się "check engine"). Pełna wymiana inst.zapłonu, diagnostyka-nadal to samo. Na benzynie bez zarzutu. Pamiętam, że problem zaczął się od zwarcia obudowy sterownika z klemą "+" bez sensu usytuowanie na aku. Pytanie: czy mógł się uszkodzić sterownik? Czy zamontować nowy? W warsztatach majstry nie chcą rozwijać tego tematu, wg. nich instalacja jest dobra, zawodzi zapłon. W ten sposób koło się zamyka, koszty już ok. 3.00. Bez sensu.

Praktyk:

Uszkodzenie sterownika gazowego bardzo łatwo jest zdiagnozować - wystarczy pomierzyć wysterowanie wtryskiwaczy gazu przy pomocy oscyloskopu. Jeżeli sygnał będzie - można usterkę wykluczyć. Przyczyny Pana problemów upatrywałbym raczej w nieprawidłowej regulacji instalacji lub uszkodzeniu wtryskiwaczy gazu.
Raczej mało prawdopodobna jest usterka sterownika na skutek zwarcia. Tego typu uszkodzenia są trwałe, występują cały czas, więc silnik w ogólnie nie pracowałby na gazie na poszczególnych cylindrach.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.