22.06.2016
Pytanie o eksploatację instalacji.

Opel Astra (1999), 1.6 75 KM (55 kW)

instalacja: Bingo
reduktor: Tomasetto
wtryskiwacze: Zavoli

Pytanie:

Witam,

Problem polega na szarpaniu autem podczas hamowania silnikiem. Na PB objaw nie występuje. Przy włączeniu funkcji cut-off i wysokim procentem zubożenia mieszanki auto nie szarpie przy hamowaniu silnikiem, jednak na dodanie lub puszczenie gazu reaguje szarpnięciem. W jaki sposób rozwiązać ten problem?

Myślałem, żeby wyłączyć cut-off i zmienić ustawienia bezwładności TPS, czy to może mieć wpływ na szarpanie podczas hamowania?

W tej chwili mam typ czujnika "lin 0-5V", bezwładność TPS na biegu jałowym "0,4 V". A może czas nakładania faz benzyna/gaz mam 1 s.

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Praktyk:

W instalacjach II generacji funkcja CUT-OFF działa  bardzo wolno i często powoduje szarpanie przy wyjściu z "hamowania silnikiem". Prawidłowe ustawienie to wartość otwarcia silnika krokowego w funkcji CUT-OFF mniejsza o około 30% od średniego otwarcia silnika krokowego podczas pracy na średnich obrotach. Przyczyną szarpania przy "zdjęciu nogi z gazu" może być źle dobrany "mixer" lub niewłaściwie wyregulowany reduktor na biegu jałowym.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.