26.01.2015
Pytanie o eksploatację instalacji.

Opel Astra (2000), 1.6 16V 100 KM (74 kW)

instalacja: STAG
reduktor: Tomasetto
wtryskiwacze: Hana

Pytanie:

Witam,

Mam problem z instalacją jaką przedstawiłem na wstępie. W trakcie eksploatacji od pewnego czasu podczas pracy auta na postoju lub na światłach, jak również czasami podczas przełączania się instalacji na gaz pojawia się jakby zapach odparowanego nawaniacza (lub przepalonego gazu). Po zatrzymaniu auta, wyłączeniu silnika i podniesieniu maski zapach ten dochodzi z okolic parownika.

Monter u którego zakładałem instalację kilkukrotnie sprawdzał szczelność i nie stwierdził nieprawidłowości. Proszę o poradę w tym temacie. Dodam jeszcze, że zaobserwowałem, że auto bardziej dymi (dym biały nie śmierdzący).

Praktyk:

Bardzo często zdarza się, że nieszczelności instalacji LPG ujawniają się jedynie na zimnym lub letnim silniku, a po nagrzaniu ciężko je zlokalizować. Proponuję pozostawić auto w warsztacie do pełnego wystudzenia, tak by mechanicy mogli skontrolować szczelność podczas nagrzewania się silnka, zaraz po przełączeniu na zasilanie gazem.

Kopcenie na biało może wynikać z dużej ilości pary wodnej w spalinach i jest zjawiskiem normalnym w sliniku zasilanym LPG.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.