19.04.2015
Jaką instalację LPG wybrać?

Opel Insignia (2009), 1.8 140 KM (103 kW)


Uwagi pytającego:

Czy we wskazanym silniku nie występują problemy w związku z montażem LPG (wypalanie gniazd zaworowych)?

Praktyk:

Silnik 1.8 (140 KM) stosowany w samochodzie Opel Insignia (2011) ma regulowane ręcznie luzy zaworowe. W związku z tym wymaga okresowej kontroli, ewentualnie regulacji ich wartości. Przy eksploatacji na gazie co około 30 tys. km. Zaniedbanie tej czynności obsługowej w jednostce napędowej użytkowanej na LPG może skutkować przedwczesnym zużyciem gniazd zaworowych.

Natomiast nie ma przeszkód by zasilać ten silnik LPG. Można to zrobić z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Zastosowanie systemu IV generacji wymaga montażu układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Instalacja V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.

Do tego samochodu pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit Direct.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.