19.11.2015
Pytanie o eksploatację instalacji.

Opel Vectra (1997), 1.8 16V 115 KM (85 kW)

instalacja: Versus

Pytanie:

Witam,

Mam instalację marki Versus od paru lat. Jakiś czas temu zauważyłem, że na gazie przy szybszym dociśnięciu pedału gazu samochód zamiast szybko przyspieszać dławi się przez kilka sekund i albo załapie po chwili i zaczyna się rozpędzać albo muszę zredukować gaz do niższego biegu na wyższe obroty i wtedy przyspieszy. Myślałem że to zapchana listwa, wymieniłem ją i poprawiło to nieco efekt ale nadal się zdarzał ten proceder. Kilka dni temu postanowiłem wymienić reduktor na nowy bo miał już prawie 80 tys. km. Po wymianie przez pierwsze 2 dni było OK ale dziś temat dławienia się przy szybkim wciskaniu gazu powrócił (dodam, że oba filtry fazy ciekłej i lotnej także są nowe).

I teraz pytanie. Co może być przyczyną, bo chyba do wymiany pozostały mi już tylko albo rurki na nowe od reduktora do wtryskiwaczy i te cienkie które idą do MAP sensora albo sam MAP sensor?

Proszę o pomoc żebym znowu nie inwestował w rzeczy które nie poprawią sytuacji. Dodam, że oczywiście po zmianie reduktora samochód chodził o niebo lepiej, super się zbierał itp. a dziś znowu dosyć słabo no i to dławienie przy raptownym przyspieszeniu.

Co jeszcze mogę zrobić? Instalacja oczywiście była regulowana w autokalibracji oraz w czasie jazdy.

Dziwne jest to, że raz jest OK, a raz źle - raczej wskazuje to nie na ustawienia komputerowe tylko chyba na jeszcze zapchane coś?

Dziękuje za pomoc.

Praktyk:

Tego typu objawy w przypadku silnika Opla 1.8 16V występują przy usterce układu zapłonowego mimo iż objawy są odczuwalne głównie podczas pracy na gazie.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.