18.06.2015
Pytanie o eksploatację instalacji.

Opel Zafira (2010), 1.8 140 KM (103 kW)

instalacja: BRC
reduktor: BRC
wtryskiwacze: BRC

Pytanie:

Mam Zafirę z silnikiem o kodzie Z18XER. Zamierzam zamontować instalację gazową. Instalator zaproponował BRC 32, sterownik BRC, reduktor BRC. Pytanie dotyczy przede wszystkim lubryfikacji. Po usłyszeniu informacji, że 90% moich jazd jest w odległości do 30 km, a 10 % to wyjazdy dłuższe, zaproponował, by zamiast zainstalowania lubryfikatora, uruchomić w sterowniku funkcję VSR, która powoduje dotrysk benzyny podczas jazdy na wyższych obrotach. Ma to zapobiegać wypalaniu gniazd zaworowych w moim aucie. Czy uruchomienie funkcji VSR jest lepszym rozwiązaniem w mojej sytuacji, czy mimo wszystko lepsze będzie zamontowanie lubryfikatora?

Praktyk:

Trudno mi porównywać lubryfikację benzyną (w BRC VSR) do lubryfikacji zewnętrznej. Nie spotkałem się z badaniami porównującymi te dwa sposoby ochrony zaworów. Są firmy, które takie rozwiązanie stosują lub wręcz preferują. Z fizycznego punktu widzenia ma to sens. Pytanie tylko czy koszty takiej lubryfikacji nie będą wyższe?




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.