16.03.2016
Który samochód wybrać do LPG?

Peugeot 406 (1997), Peugeot 406 (1998)?

Samochody:
- Peugeot 406 1997 r., 1.6 88 KM (65 kW)
- Peugeot 406 1998 r., 2.0 16V 132 KM (97 kW)

Praktyk:

Oba silniki będą dobrze pracować na LPG. Można w nich zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Nieco lepszą propozycją wydaje się jednostka napędowa 2.0 16V ponieważ ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu. W związku z tym nie wymaga regulacji luzów zaworowych ani stosowania lubryfikacji. Silnik 1.6 z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe wymaga okresowej kontroli ich wartości (co około 30 tys. km) oraz zamontowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Jej zastosowanie jest konieczne tylko w przypadku zamontowania instalacji IV generacji. System V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.