25.03.2011
Pytanie o eksploatację instalacji.

Plastikowy kolektor i co dalej

samochód: Seat Ibiza 1999 r. | 8V | 60KM
instalacja: Icom
typ instalacji: zwykła, podciśnieniowa

Pytanie

Witam,Mam taki problem. Kupiłem w niedzielę Ibizkę 2 1999 5 dzrwi B+G , niestety podczas dojeżdżania na przegląd "strzeliło" i "padło" - kolektor. Okazało się, że jest zwykła instalacja (ta tuż przed sekwencją ) (mechanik od razu, że lipa, że sekwencja musi itd ) czekam teraz na wymianę kolektora i się obawiam, czy znowu mi nie wybuchnie. W związku z tym proszę o pomoc jak rozmawiać z mechesem, żeby mi to autko przygotował do jazdy na tym gazie i czy długo na drugim plastiku pojeżdżę. Wiem, że do mojej wersji jest odpowiednik metalowy ale dowiedziałem się, że kolektor metalowy jest "podobno" innego kształtu i powoduje kiszkę na benzynie i kaleczy to samochód czy to prawda? Może udałoby mi się wysupłać coś na sekwencję ale czy warto zmieniać, czy zostać na zwykłej instalce? Proszę o pomoc bo już nie wiem, czy zakładać metalowy i zostać przy tej, czy plastik i sekwencja bo z kasą generalnie krucho Za pomoc dziękuję

Praktyk:

Instalacja II generacji niesie za sobą ryzyko "strzału" i nie ma możliwości zabezpieczenia auta przed tym zjawiskiem. Wymiana kolektora na metalowy rzeczywiście może się wiązać z pogorszeniem pracy silnika, a i tak nie uchroni przed strzałem i możliwością uszkodzenia np. MAP-sensora lub obudowy filtra powietrza. Tak więc najlepszym i mimo wszystko najtańszym rozwiązaniem jest zmiana systemu na IV generację.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.