18.05.2010
Pytanie o eksploatację instalacji.

Problem z LPG

samochód: Audi 100 1992 r. | 10V | 133 KM
instalacja: Lovato
typ instalacji: zwykła, podciśnieniowa

Pytanie

Witam, Posiadam Audi c4 2.3 z mechanicznym wtryskiem i gazem 2 gen. Mój problem polega na tym, że raz na kilka odpaleń auta robi się tak, że silnik wkręca się na maxxx 2800-3100 obr ORAZ nie trzyma KOMPLETNIE wolnych obrotów i ogólnie poszarpuje lub jest zamulony.. dzieje się tak też gdy np jadę dłuższą trasę tzn 200 km przejadę ok potem dojeżdżam do przejazdu kolejowego/stopu itp i gaśnie gdy nogę z gazu zdejmę lub chcę wyprzedzić i dobijam do 3 tys i koniec zacina się ogólnie.. Po takiej akcji odpalam ponownie czasami jest ok, czasami się ponawia akcja lub ponowne odpalenie i jest ok. Parownik po regeneracji, dawka na analizatorze ustawiana, spalanie LPG w normie, na PB tej akcji w ogóle nie ma.. a podane zjawisko jest losowe, nie wpływa na nie temperatura zewnętrzna, temp silnika czy też styl jazdy- kompletne LOTTO.. pozdrawiam

Praktyk:

Niestety diagnostyka "na odległość" wtrysków mechanicznych z instalacjami II generacji jest "bardzo trudna" i przypomina wymienione przez Pana LOTTO:-)
Mimo, iż objawy nie występują na benzynie nie oznacza to, że problem nie leży po stronie układu benzynowego, a mianowicie np. zacinającej się klapy spiętrzającej przepływomierza. Proponuję sprawdzić czy klapa ta jest prawidłowo ustawiona i nie zacina się w pełnym zakresie pracy. Jest to oczywiście tylko jedna z możliwości, ale jak zaznaczyłem na wstępie taka diagnostyka jest niezmiernie trudna i wymaga czasami sprawdzenia krok po kroku kolejnych elementów.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.