20.10.2014
Pytanie o eksploatację instalacji.

Problem z gaśnięciem silnika - instalacja KME

samochód: Opel Meriva 1994 r. | 16V | 2003 rok
instalacja: KME
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna
reduktor: KME
wtryskiwacze: Omvl

Pytanie

Witam,

W maju tego roku została założona instalacja sekwencyjna KME. Silnik to Z16XE - Opel Meriva 2003 rok. Krótko po tym zaczęły się sporadyczne problemy z szarpaniem samochodu przy prędkościach rzędu 40-60 km/h. Auto chwilę po tym gasło i nie dało się odpalić na benzynie. Żadnych błędów na komputerze ale profilaktycznie na własną rękę wymieniony czujnik położenia wału. Nie pomogło. Auto wciąż czasem gasło na gazie (powiedzmy co 150-200 km) i były problemy z odpaleniem na benzynie. Reklamacja w serwisie instalacji LPG - wymieniono sterownik KME.

Problemy ustały na około miesiąc - później znów zaczęły się zdarzać dziwne objawy - auto zgasło na biegu jałowym na skrzyżowaniu; później kiedyś nie chciało odpalić po godzinnym postoju. Teraz znów gaśnie w czasie jazdy i nie chce odpalać. Czy możliwe żeby trafiła się jakaś wadliwa partia sterowników KME czy po prostu gazownicy nie potrafią czegoś wyregulować? Ewentualnie co może powodować takie gaśnięcie na gazie i odcinanie wtrysków benzynowych, że nie można odpalić od razu? W piątek auto zostanie odstawione na kolejną reklamację ale nie wiem jak rozmawiać z mechanikami. Problem jest poważny bo autem jeździ kobieta z małym dzieckiem i takie gaśnięcie na skrzyżowaniach jest bardzo niebezpieczne.

Praktyk:

Nie można wykluczyć przyczyny, o której Pan wspomina, czyli usterki partii sterowników, jednak opisane przez Pana objawy wcale nie muszą oznaczać usterki sterownika LPG. Bardzo rzadko się zdarza, by sterownik LPG blokował zasilanie benzyny.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.