29.05.2014
Pytanie o eksploatację instalacji.

Problem z gazem KME

samochód: Opel Astra 1998 r.
instalacja: KME
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna

Pytanie

Witam,

Mam założoną instalację firmy KME, 3 generacji. Jakiś czas temu pojawił mi się problem z przełączaniem z benzyny na gaz na zimnym silniku (pierwsze uruchomienie danego dnia). Temp. przełączania jest ustawiona przez gazownika - więc zakładam, że jest dobra. W momencie przełączenia auto "dusi" się, szarpie. Po paru metrach "wymuszonej" jazdy instalacja zaczyna pracować lub muszę ją manualnie wyłączyć, poczekać i znów włączyć. Wtedy najczęściej `wszystko jest OK. Podczas tego "szarpnięcia" zapalają się dwie kontrolki - "check engine" oraz kontrolka sygnalizująca poślizg.

Przy oględzinach, gazownik stwierdził błędy na wstryskiwaczach, ale nie usunął awarii. Dodam, że świece oraz listwa wymieniana była 27 tys. km temu. Wyczytałem wcześniej, że może chodzić o silnik krokowy - u mnie jest połączony z przepustnicą (którą czyściłem 2 miesiące temu).

Samochód do Astra Bertone z 2002r - 1.8 92 kW.

Praktyk:

Problemy opisane przez Pana wskazują na zabrudzenie wtryskiwaczy gazu. Rozwiązaniem może byc czyszczenie listwy wtryskiwaczy i zastosowanie preparatu do czyszczenia instalacji LPG (aplikowanego do zbiornika).




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.